تهدید صادرات گاز اقلیم کردستان درپی بروز تنش‌ها

رویترز در گزارشی اعلام کرد تنش‌های کردستان عراق، بلندپروازی‌های صادراتی این منطقه را تهدید می‌کند.

به گزارش بخش تصویری خبرگزاری رویترز، در هفته‌های اخیر بار دیگر تنش‌های داخلی در منطقه خودمختار کردستان عراق شدت پیدا کرده است. ‍‍ این وضعیت بر صنعت نفت و میزان صادرات نفتی این کشور تاثیرگذار بوده است. کارشناسان هشدار می‌دهند که تنش‌های جاری در این منطقه می‌تواند در مسیر تحقق بلندپروازی‌های گازی کردستان عراق، مانع جدی بوجود بیاورد.

مسرور بارزرانی، مسئول منطقه خودمختار کردستان عراق در سخنانی در نشست «توسعه نفتی، صادرات و آینده منطقه کردستان عراق» کهک در اندیشکده شورای آتلانتیک برگزار شد مدعی شد: در آینده نزدیک، منطقه ما به صادرکننده مطلق گاز به سایر مناطق عراق، ترکیه و اروپا تبدیل خواهد شد.

درحالی بارزانی این سخنان را مطرح می‌کند که تنش‌های داخلی در اقلیم کردستان عراق بسیار نگران کننده شده است. بارزانی از تبدیل شدن به قطب گازی در داخل عراق و تامین گاز موردنیاز قاره سبز و همسایگان نیازمند به گاز کردستان عراق سخن می‌گوید، اما اختلاف‌های سیاسی داخلی در اقلیم کردستان عراق، تحقق برنامه‌های گازی این منطقه را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

پیش از این نیز ورای قضایی منطقه کردستان عراق با صدور حکمی اعلام کرد قانون مربوط به نفت این منطقه همچنان به قوت خود باقیست. شورای قضایی کردستان عراق با صدور این حکم، حکم دادگاه عالی فدرال عراق را که در آن آمده است کردستان عراق باید نفت تولیدی این منطقه را در اختیار دولت مرکزی قرار دهد، رد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار