خبرنگاران مراکشی خواستار بسته شدن دفتر شبکه صهیونیستی شدند

اصحاب رسانه در مراکش عادی سازی روابط رسانه‌ای این کشور با رژیم صهیونیستی را جنایت در حق فلسطینیان برشمردند.

 روزنامه نگاران مراکشی گفتند: عادی سازی رسانه‌ای با اسرائیل به مثابه ارتکاب جنایت در حق فلسطینیان و مردم مراکش و بشریت است.

به گزارش آناتولی، ده‌ها روزنامه نگار مشهور مراکشی دیروز دوشنبه از جمله ابوبکر الجامعی و علی انوزلا و هاجر الریسونی و حنان بکور، حدود دو هفته پس از اعلان تاسیس دفتر یک شبکه اسرائیلی در این کشور پای این بیانیه را امضا کردند.

این بیانیه تاسیس دفتر شبکه «ای ۲۴ نیوز» رژیم صهیونیستی در مراکش و برگزاری مراسم افتتاحیه برای آن را در منطقه باستانی «شاله» در پایتخت رباط محکوم کرد و بسته شدن فوری دفتر این شبکه را خواستار شد.

این بیانیه تصریح کرد: افتتاح دفتر این کانال پیش از آنکه اقدام تحریک آمیز علیه روزنامه نگاران طرفدار حقیقت باشد، حرکتی برای تحریک احساسات مردمی است که قلبشان با آرمان ملی فلسطین همانند صحرای غربی گره خورده است.

اواخر ماه مه گذشته کانال «آی ۲۴ نیوز» در قطعه ویدئویی در حساب توئیتری اش از افتتاح دو دفتر خود در مراکش در مراسمی در منطقه باستانی شاله در رباط خبر داد.

دولت مراکش در توضیح این اقدام در اوایل ژوئن اعلام کرد «برای اجرای همه توافقات امضا شده با تل آویو در تمامی بخش‌ها کار می‌کند.» مصطفی بایتاس سخنگوی دولت در نشستی خبری در رباط گفت: مراسم افتتاحیه دفتر کانال اسرائیلی (ای ۲۴ نیوز) در چارچوب مقررات تعیین شده برگزار شد.

در دسامبر ۲۰۲۰ رژیم صهیونیستی و مراکش از سر گیری روابط بین خود را پس از توقف آن در سال ۲۰۰۰ اعلام کردند و مراکش پس از امارات، بحرین و سودان چهارمین کشور عربی بود که در سال ۲۰۲۰ با عادی سازی موافقت کرد. در بیست و دوم همان ماه دولت مغرب اعلامیه مشترک میان اسرائیل و آمریکا را در اولین سفر یک هیئت رسمی صهیونیستی- آمریکایی به رباط امضا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار