در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۳۶ درصد دروس مدارس مهارت محور هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۳۶ درصد دروس مهارت محور هستند که در ۸ سال گذشته رشد ۲ درصدی داشته اند و باید به ۵۰ درصد برسند.

یوسف نوری درباره زنگ خطر کاهش تعداد داوطلبان رشته ریاضی گفت: نبود توازن در جامعه فعلی برای انتخاب رشته دبیرستان باعث شده تا بازارسازان اولیا و دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رشته‌های علوم پایه بسیار مهم هستند و باید مدارس تلاش کنند تا دانش آموزان به این سمت سوق پیدا کنند.

او افزود: در حال حاضر در بحث‌های مهارتی عملکرد درستی داشته ایم و برنامه ریزی کرده ایم تا این اهداف در هنرستان‌ها گسترش یابد؛ چرا که چندین سال است تغییرات جدیدی در میزان درصد مهارت محور شدن دروس مدارس ندیده ایم.

نوری بیان کرد: ۸ سال گذشته حدود ۳۴ درصد دروس مدارس مهارت محور بوده اند و هم اکنون این رقم به ۳۶ درصد رسیده است، در صورتی که باید ۵۰ درصد باشد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: باید جذابیت رشته‌های علوم پایه را بیشتر کنیم؛ چرا که فضای جوامع دانش بنیان و شعار سال برای حضور این رشته‌ها بیشتر است و به علت نقش آفرینی باید روی آن‌ها تمرکز کنیم که در آموزش و پرورش در حال رسیدگی آن‌ها هستم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۱:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
ازپارچه دور گردنت معلومه چکاره ای؟؟؟ خوب مهارت رو معرفی کردی.......‌
Iran (Islamic Republic of)
متاسف
۱۸:۰۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
شما درس مهارت وزیر شدن با پیاده روی اربعین را به کتب درسی اضافه بفرمایید ای ماهر همه دوران
-
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
برای ایجاد تحول در آموزش ریاضی و فهم بهتر آن باید مفاهیم ریاضی همراه با کاربرد های آن تدریس شود چون دانش آموزان هنگام آموزش ریاضی حتی اگر از دبیر نپرسند که این آموزش ها به چه دردی می خورد در زمینه ذهن آنها این پرسش وجود دارد و در راه یادگیری مانع ایجاد می کند، مثلآ برای آموزش بخشی از ریاضی که به آئرودینامیک مربوط است اگر دانش آموز یک بال هواپیمای مدل بسازد و مجبور باشد برای طراحی بهینه از فرمول های مربوطه‌ استفاده کند خیلی عالی آن بخش را یاد خواهد گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
آقای وزیر
میتونی دوتا کتاب مهارت رو بگی؟؟
مهارت رو فقط سازمان آموزش فنی وحرفه ای میتونه آموزش بده
نه مدرسه ونه دانشگاه ،هیچکدوم نمیتونن مهارت رو آموزش بدن
همه اینها میان سازمان فنی وحرفه ای آموزش مهارت میبینن واونوقت شما به نام خودتان ثبت میکنین، واقعا جای تاسف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام قرار مدرسه ابتدایی درشهرستان شوشتر شهرسرداران که امکانات نداره رو اجاره بدن به قالی شویی اخه کی همچین کاری میکنه تو رو خدا شما پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
مهارت آموزی را تنها در کسب حرفه خلاصه نبینیم بنده الان ۶۰ ساله ام و شعرهای آموزنده کتاب فارسی دوران دبستان آنزمان که معلم خواسته بود حفظ کنیم هنوز در ذهنم تدایی اخلاق حسنه را میکند از آن جمله گذشت پاکدستی ادب و احترام بدیگران فداکاری پاکدامنی چراکه با رعایت این موارد هر فرد در هر حرفه ای که برود راضی و در قد قواره خودش رشد ی سالم میکند ! دوران دبستان کارخانه انسان سازیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
چهارتا از این دروس نام ببر
آخرین اخبار