مانور عملیاتی اطفاء حریق در مهاباد برگزار شد

رئیس سازمان آتش نشانی مهاباد گفت: مانور عملیاتی اطفاء حریق با هدف آمادگی مقابله با بحران‌های احتمالی در این شهرستان برگزار شد.

رحمان احمدی گفت: مانور عملیاتی اطفاء حریق با هدف ارزیابی توان نیرو‌های سازمان آتش نشانی در فصل گرما و مقابلە با آتش سوزی‌های احتمالی با همکاری اداره منابع طبیعی در حاشیه پارک جنگلی استاد هژار واقع در جادە مهاباد بە طرف پسوه برگزار شد.

وی گفت: در این مانور ۲ تیم عملیاتی متشکل از تیم واکنش سریع و تیم پشتیبان شرکت داشتند.

رئیس سازمان آتش نشانی مهاباد گفت: با توجه بە شروع فصل گرما جهت جلوگیری از آتش سوزی پوشش گیاهی، شهروندان نهایت احتیاط و مراقبت‌های لازم را به منظور حفظ محیط زیست لحاظ کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد هم گفت: ارزش زیست محیطی جنگل‌ها و مراتع به مراتب بیش از کارکرد‌های اقتصادی آن است.

خالد خضری گفت: تلاش ما بر هم‌افزایی برای حفظ منابع طبیعی است و همه باید برای پیشگیری از حریق بسیج شوند.

وی گفت: ۱۹۷ هزار هکتار مرتع و جنگل در شهرستان مهاباد وجود دارد که سه هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان همیار طبیعت از این منابع ملی حراست می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: برای حفظ و صیانت از آتش سوزی مراتع در فصول گرم سال بهترین راهکار روشن نکردن آتش است و درصورت بروز هرگونه آتش سوزی با شماره تماس گویای ۱۵۰۴ منابع طبیعی و ۱۲۵ سازمان آتش نشانی تماس بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.