در نشست شورای اداری استان مطرح شد:

از تصویب۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب تا تدوین برنامه جامع و یکپارچه زاینده رود

نشست شورای اداری استان با حضور رئیس‌جمهور ، استاندار و نمایندگان استان اصفهان برگزار شد.

استاندار اصفهان در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور نوسازی صنایع را ضروری دانست و گفت: اختیارات استان در حوزه مالی و پولی برای سرمایه گذاری کلان کفایت نمی‌کند.

سید رضا مرتضوی می گوید در حوزه اقتصادی مطالبات چند صد میلیاردی بنگاه‌های تولیدی به نحوی از جمله تهاتر وصول شود تا نقدینگی این واحد‌ها دچار مشکل نشود.

فرسودگی جاده‌ها و ناکافی بودن اعتبارات

او گفت: حجم قابل توجهی از تردد‌های کشور در استان اصفهان انجام می‌شود فرسودگی جاده‌ها افزایش یافته و اعتبار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی کافی نیست و از رئیس جمهور در خواست داریم بر مبنای توافقی که با معاون اول صورت گرفت اعتبار سه میلیارد تومانی را برای بهبود جاده‌های استان اختصاص دهند.

استاندار اصفهان به تکمیل نشدن قطار سریع السیر اصفهان – تهران هم اشاره کرد و گفت: تامین مالی صورت نگرفته و این مسئله نا امیدی را به مردم تحمیل می‌کند.


کمبود نیرو در آموزش و پرورش تا آلودگی کلانشهر اصفهان

مرتضوی می‌گوید : در بخش آموزش و پرورش ۱۶ هزار نفر کمبود نیرو داریم و ۳ هزار و ۲۰۰ کلاس درس فرسوده و ۱۵۲ کلاس سنگی و ۳۸ کلاس کانکسی داریم که این مطلوب نیست.

به گفته او وضعیت آلودگی استان هم نامطلوب است و فقط در سال گذشته دو روز هوای پاک داشته ایم به طوریکه اصفهان آلوده‌ترین شهر کشور است و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ضروری است.

خدمت رسانی به خانواده شهدا، ایثارگران وجانبازان هم بخوبی صورت نگرفته و خانواده‌ها گلایه‌مند هستند.

 مرتضوی گفت: در حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیت قابل توجهی وجود دارد و برای استفاده بهتر با امور خارجه هم اندیشی شود که یک منطقه دیپلماتیک در استان داشته باشیم.

آیت الله طباطبایی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان هم گفت:مردم در آداب و رفتارشان به بزرگان کشور نگاه می‌کنند و کارگزاران باید الگوی خوبی باشند.

حال اصفهان خوب نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان هم در نشست شورای اداری با بیان اینکه تصویری که از اصفهان نمایش داده می‌شود واقعی نیست گفت: این استان بر خلاف گفته‌ها برخوردار نیست و با مشکلات متعدد روبروست.

حجت الاسلام موسوی لارگانی معتقد است: زمانی اصفهان را به زاینده رود گردشگری پویا می‌شناختیم، اما امروز حال اصفهان خوب نیست و غم محقق نشدن وعده‌هایی که در سال‌های گذشته داده شده سنگین است.

نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس می‌گوید نرخ متوسط بیکاری در اصفهان نسبت به آمار کشوری بالاتر است و بخش کشاورزی استان هم، نیمه تعطیل شده و کمبود آب و خشکی زاینده رود تالاب گاوخوبی را خشکانده است.

او می‌گوید طبق قانون هر گونه بارگذاری بر روی زاینده ممنوع است.

به گفته لارگانی  فرونشست زمین در استان اصفهان سالانه ۳۲ سانتیمتر رسیده واین استان جز مناطق پر خطر کشور شده است.

زاینده رود رگ حیاتی مردم در فلات مرکزی ایران

او با بیان اینکه نگرانی‌ها در خصوص تامین آب آشامیدنی هم افزایش یافته گفت: ۷۰ درصد ظرفیت سد‌های استان هم خالی است.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه زاینده رود رگ حیاتی مردم در فلات مرکزی ایران است گفت: بزرگترین مشکل ما آب است و خشکی زاینده رود، فرونشست زمین، افزایش ریز گرد‌ها و خشکی تالاب گاوخونی را به دنبال داشته است.

مهدی طغیانی با تاکید بر اینکه مردم اصفهان یک قطره آب بیشتر از حق شان نمی‌خواهند گفت: خواسته مردم اصفهان فقط عمل به قانون و انسجام در تصمیم گیری هاست.

به گفته او قوه مجریه به تنهایی نمی‌تواند این کلاف سردرگم را باز کند و حل این موضوع کمک قوه قضائیه و مشارکت مردمی را می‌طلبد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس می گوید: توقع حل یک شبه موضوع آب را نداریم، اما از دولت تصمیم گیری صحیح می‌خواهیم و باید بدانیم فرونشست منتظر ما نمی‌ماند.

مسئله آب باید در حاکمیت حل شود

نماینده خوانسار و گلپایگان هم در نشست شورای اداری استان اصفهان به مشکل آب آشامیدنی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: برای گلپایگان حقابه‌ای هشت سال پیش اختصاص یافته که هیچ گاه محقق نشد.

سید مسعود خاتمی می گوید: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب مسئله آب باید در حاکمیت حل شود و دولت و وزرا این قضیه را جدی پیگیری کنند.

توجه به شهرستان‌های محروم استان اصفهان


نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان وبویین میاندشت هم در این جلسه گفت: استان اصفهان غیر از مشکل آب مشکلات دیگری نیز در شهرستان‌های محروم دارد.

به گفته حسین محمد صالحی : نبود ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی، احداث جاده داران- ازنا و رفع نقاط حادثه خیز آن، ساخت جاده چادگان -اصفهان و احداث بیمارستان شهید رجایی داران همه معطل مانده است.

او با بیان اینکه طرح آب آشامیدنی این منطقه یک سال و نیم معطل مانده گفت: ۵۰ روستای فریدونشهر از نعمت گاز طبیعی محروم اند و ایجاد تاسیسات برق در پشت کوه هزینه‌ای برای دولت ندارد، اما هنوز انجام نشده است.
محمد صالحی ادامه داد: تونل گردنه کلوسه هنوز احداث نشده و از لرستان با بالگرد امداد رسانی می‌شود.

 

از تصویب۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب تا تدوین برنامه جامع و یکپارچه زاینده رود

 

مدیرانی که امروز و فردا برایشان فرقی ندارد نباید در راس قرار بگیرند

رئیس جمهور نیز در نشست شورای اداری استان اصفهان گفت: در این دوره انتظار مردم، نگاه تحولی مدیران است و مدیرانی که امروز با فردا برایشان تفاوتی ندارد، نباید در راس قرار گیرند، نمی‌توانیم معطل افراد باشیم تا کار کشور عقب بماند، باید کار پیش برود و این نیازمند حرکت جهادی است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی می گوید: در بحث مدیریت، یک تفاوت اساسی در نظام مدیریت دینی و غیردینی وجود دارد و آن در نظر گرفتن وجود خود در محضر پروردگار متعال است  که در فرهنگ دینی وجود دارد.

او گفت: انسان باید بداند که در خلوت باید پاسخگوی خداوند باشد و شاید بتوان گفت امروز در نظامات کنترلی، کارآمد ترین نظام، خودکنترلی است و باید کارمند و کارشناس خود را موظف بداند درست عمل کند و این مساله اخلاق است.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: نکته دیگر تفاوت نظامات مدیریت در نگاه به مردم است که در فرهنگ دینی بر این قائلیم که مدیر باید مردم را دوست داشته باشد و گره‌گشای کار آن‌ها باشد و تا جایی پیش می‌رویم تا مشکلات مرتفع شود، توجه مردم به عنوان ولی نعمتان ما فوق‌العاده است و دوست داشتن مردم باعث افزایش انگیزه می‌شود.

رئیس جمهور معتقد است: یکی از آفات نظام اداری ما امروز و فردا کردن است و باعث شده این همه مشکل ایجاد شود و لازم است طرحی نو‌ ایجاد کنیم که مهمترین شرط آن یک مدیر باکفایت است.

او می گوید: اگر عدالت حاکم شد، مردم نیز در صورت وجود با کمبودها همراهی خواهند کرد.

رییس جمهور معتقد است: صفا و اخلاصی که در جای جای مردم استان اصفهان دیدم، شرمنده‌ام کرد و این برای ما مسوولیت‌آور است و وجود ۲۳ هزار شهید در این استان کار ما را سنگین می‌کند.

رئیس جمهور گفت: باید یک طرح جامع در حوزه آب با در نظر گرفتن همه جوانب و همه حقوق‌ها در نظر گرفته شود و وزیر نیرو نیز در این زمینه اقداماتی خوبی انجام داده است و مساله آب حتما حل شدنی خواهد بود و هیچ تردیدی در حل آن نیست،  کوتاهی‌هایی در گذشته شده که باید به همراه نمایندگان مجلس این مسائل را برطرف کنیم.

به گفته او، حوزه محیط زیست،یکی دیگر از اولویت‌ها است که باید به آن توجه شود و باید از ظرفیت علم و فناوری استان اصفهان برای حل این موضوع استفاده شود چرا که اصفهان یکی از قطب‌های مهم علم و فناوری کشور است.

به گفته حجت الاسلام رئیسی: کارهای بسیار بزرگی در حوزه‌های دانش‌بنیان در استان اصفهان انجام شده به طوری که در بازدید از مجموعه هسا این امید در دلم زنده شد که هواپیمای ۷۲ نفره مسافربری را در کمترین زمان ممکن خواهیم ساخت.

رئیس‌جمهور در خصوص اهمیت اجرای قطار سریع‌‌السیر تهران-اصفهان، گفت: به صورت ویژه این موضوع در شورای عالی اقتصاد کشور مطرح خواهد شد و کار مهمی است که جزو اولویت‌های استان اصفهان است.

او گفت: توصیه من اعتماد به اصناف و کسانی است که مالیات می‌پردازند و باید در اجرای قانون درایت و تدبیر لازم انجام شود البته سازمان امور مالیاتی به طور جدی به دنبال کسانی باشد که فرار مالیاتی دارند.

اصناف همواره پشتیبان انقلاب بوده‌اند

حجت‌الاسلام رئیسی می گوید: فرونشست به عنوان یک مساله مستقل قلمداد شود و باید سریعا فکری برای حل آن کرد ممکن است این مساله علل مختلفی فارغ از خشکی زاینده‌رود داشته باشد و باید از نظریات دانشگاه‌ها برای حل مساله استفاده و باید تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

رئیس جمهور گفت: باید از حوادث در کشور به طور اصولی درس بگیریم و اگر وظایف به نحو شایسته انجام شوند و نظارت‌ها اصولی باشند، دیگر شاهد حوادثی از قبیل متروپل یا قطار محور مشهد- یزد نخواهیم بود.

او گفت: در این دوره انتظار مردم، نگاه تحولی مدیران است و مدیرانی که امروز با فردا برایشان تفاوتی ندارد، نباید در راس قرار گیرند، نمی‌توانیم معطل افراد باشیم تا کار کشور عقب بماند، باید کار پیش برود و این نیازمند حرکت جهادی است

تصویب۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه آب

وزیر نیرو هم در نشست شورای اداری استان اصفهان گفت: در حوزه آب بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که بیش از یک سوم اعتبارات کل سفر شامل بخش‌های آبرسانی شهری وروستایی، فاضلاب و سد می‌شود.

علی اکبر محرابیان افزود: چالش زاینده رود چهار موضوع کلان تغییرات اقلیمی وکاهش بارش‌ها در ده سال اخیر، افزایش تقاضا و بارگذاری‌های آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی، اضافه برداشت از منابع زیرزمینی و اجرا نشدن به موقع طرح‌های عمرانی استان که از دهه هفتاد به جا مانده است.

 

تدوین برنامه جامع و یکپارچه زاینده رود


او گفت: تدوین برنامه جامع و یکپارچه زاینده رود درماه‌های گذشته به نحو مطلوب به انجام رسیده و هم اکنون در حال اجرای این طرح با استفاده از دیدگان صاحب نظران هستیم.

محرابیان گفت: راهکار بعدی برای زاینده رود تکمیل طرح‌های نیمه تمام است و اعتبار قابل توجهی نیاز است و زنده کردن زاینده رود با اجرای به موقع این طرح‌ها محقق می‌شودو اصلاح الگوی کشت با آبیاری‌های نوین راهکار سوم است.

او با بیان اینکه صنایع همچنان از آب‌های زیر سطحی مصرف می‌کنند گفت: در این خصوص باید تجدید نظر شود و صنعت باید از پساب استفاده کند.

محرابیان راهکار دیگر را اجرای طرح‌های حفاظتی حاشیه زاینده رود از مبدا تا انتها دانست و گفت: با بیان و کلام نمی‌توان از برداشت‌های غیر مجاز جلوگیری کرد.

او گفت: برای نجات زاینده رود باید مجموع اقدامات در زمان کوتاه و زمان بندی حساب شده و متصل به هم محقق می‌شود.

پیش بینی ۳۲۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مصوبات سفر در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این بخش پیش بینی شده که در بخش‌های مختلف از جمله آبیاری نوین، اصلاح باغ‌ها، صیانت از خاک و امور اراضی و کمک به عشایر و احداث جاده بین مزارع و. تخصیص می‌یابد.

سید جواد ساداتی نژاد با بیان اینکه نمایندگان رئیس جمهور در چهار شهرستان هستند گفت: در خمینی شهر ارتقای فرمانداری به فرمانداری ویژه و تبدیل درچه به شهرستان را دنبال می‌کنیم و در فلاورجان هم تکمیل ورزشگاه دو هزار نفری را به سر انجام می‌رسانیم.

پیش بینی ۳ هزار میلیارد تومان برای جاده‌های استان

وزیر راه و شهرسازی هم در این جلسه گفت: در سفر امروز سه هزار میلیارد تومان منابع برای راه‌های استان پیش بینی شده و بخش قابل توجهی از مشکلات حل می‌شود.

رستم قاسمی با بیان اینکه ۱۰ درصد آزاد راه‌های کشور در استان اصفهان واقع شده گفت: بسیاری از این راه‌ها به دلیل عمر طولانی نیاز به بازسازی دارند.

چند و چونِ طرح نهضت ملی مسکن استان

او گفت: در طرح نهضت ملی مسکن استان هم ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که ۷۰ تا ۸۰ درصد آن‌ها پذیرش شده اند.

او با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد در حال ساخت است گفت: برخی از زمین‌ها باید برای اجرای این طرح به راه و شهرسازی انتقال یابد. 

راه آهن سریع السیر اصفهان قم -تهران هم ۲۵۰ کیلومتر مسیر دارد که ۱۴۰ کیلومتر نوسازی انجام شده وکنسرسیوم شرکت چینی و قرارگاه خاتم مشغول به کار هستند.


علوم پزشکی اصفهان، یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور است گفت:این دانشگاه ۱۰ دانشکده، هزار و ۲۴ هیئت علمی، ۱۰ دانشجو، ۴۳ مرکز تحقیقاتی، دو هزار و ۳۰۰ تخت خوابگاهی و ۳۲ هزار کارمند دارد.

اختصاص اعتبار برای طرح‌های نیمه تمام بهداشتی

بهرام عین اللهی گفت: در این سفر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان کودکان امام حسین، ۱۰۰ میلیارد تومان بیمارستان فیض، ۸۰ میلیارد تومان بیمارستان نایین، ۲۰۰ میلیارد تومان بیمارستان ساعی خمینی شهر، ۳۰ میلیارد تومان خوابگاه‌های دانشجویی، یک میلیارد تومان پایگاه امداد جاده‌ای آران و بیدگل، ۴۰۰ میلیارد تومان تکمیل طرح‌های بهداشتی و ۳۰ میلیارد تومان کلینک تخصصی بیمارستان شهید بهشتی اصفهان در نظر گرفته شد.

به گفته او همچنین ۸۰ میلیاردتومان اعتبار برای اتاق‌های عمل بیمارستان امین اصفهان، ۳۵ میلیارد تومان برای خرید ۵ دستگاه سی تی اسکن، ۵ میلیارد تومان توسعه بیمارستان فاطمیه بادرود، ۴۰ میلیارد تومان پاویون بیمارستان الزهرا، ۱۵۰ میلیارد تومان بیمارستان شهید چمران اصفهان، ۳۰ میلیارد تومان بیمارستان ورزنه، ۱۰ میلیارد تومان بیمارستان سمیرم و اعتباراتی برای بیمارستان‌های امام موسی کاظم و شهرضا و بقیت الله کاشان در نظر گرفته شد.

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هم در این جلسه گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این سفر اختصاص داده شد.

عزت الله ضرغامی گفت: در حوزه صنایع دستی فقط ۴۴ هزار نفر بیمه هستند که به بیمه این فعالان باید رسیدگی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.