مزدوران آل خلیفه به ده ها هزار بحرینی در مراسم تشییع جنازه شهید عبد العلی الموالی، یورش بردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، نیروهای امنیتی بحرین با بکارگیری گلوله ساچمه ای و گاز اشک اور به راهپیمایان مسالمت جو بحرینی که علیه اقدامات ظالمانه رژیم ال خلیفه تجمع کرده بودند حمله کردند.

ده ها هزار تن در تشییع جنازه عبدالعلی الموالی شرکت کردند تشییع جنازه از روستای مِقشا زادگاه این شهید بحرینی آغاز شد و تشییع کنندگان در طی تشییع جنازه با سر دادن شعارهایی اقدامات سرکوبگرانه رژیم ال خلیفه را محکوم کردند و در میان تدابیر امنیتی شدید و گشت زنی بالگردها بر فراز سرشان خواهان ازادی، عدالت و اصلاحات ریشه ای شدند.

تشییع کنندگان برای محکومیت اقدامات ظالمانه رژیم بحرین در خیابان بدیّع تجمع کردند.

گلوله های ساچمه ای و گاز اشک آور پاسخ نیروهای امنیتی به خواسته های راهپیمایان مسالمت جو بود و سرکوب وحشیانه معترضان بحرینی باعث زخمی شدن چندین تن از آن ها شد.

این سرکوبها از اراده و عزم استوار مردم بحرین برای ادامه مبارزه تا تحقق خواسته های شان چیزی نکاسته است و در این راه حاضرند هر هزینه ای را پرداخت کنند.

شهید عبدالعی موالی روز شنبه براثر استنشاق گازهای خفه کننده ای که نیروهای امنیتی رژیم ال خلیفه به سوی تشییع کنندگان جنازه شهید علی القصاب پرتاب کرده بودند جان باخت نیروهای امنیتی بحرین به صورت عمدی شهید علی القصاب را با اتومبیل زیر گرفته بودند که این مساله منجر به شهادت وی شد.

جمعیت الوفاق بزرگترین تشکل مخالفان خواهان تشکیل یک کمیته بین المللی شده است که ناظر سرکوب ها و خشونت های روزانه ای که در بحرین انجام می شود باشد در هیمن راستا تشکل های سیاسی بحرین نشست دوره ای خود را برگزار کرده و به بررسی تحولات کشور پرداختند و با صدور بیانیه اعلام کردند امادگی دارند برای برون رفت از بحران کنونی بحرین و اجرای اصلاحات ریشه ای فراگیر به گفتگوی جدی با حکومت بحرین بپردازند.

یوسف المحافظه مسئول واحد نظارت و پیگیری مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد: در برابر سرکوبهای رژیم ال خلیفه مقاومت خواهیم کرد و به مبارزات خود ادامه می دهیم.

وی خاطرنشان کرد:دولت بحرین به هیچ یک از وعده های خود عمل نمی کند و به توصیه های کمیته حقیقت یاب بسیونی جامه عمل نمی پوشاند به همین سبب ما خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب از سوی سازمان ملل متحد شده ایم تا حکومت بحرین ملزم به تعهداتش شود./ا
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار