امسال ۳۵۴ دانش‌آموز قزوینی در مدارس استعداد‌های درخشان پذیرش می‌شوند

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین از پذیرش ۳۵۴ دانش آموز در پایه های هفتم و دهم مدارس استعداد‌های درخشان خبر داد.

 


ساسان شهری از پذیرش ۳۵۴ دانش قزوینی در مدارس استعداد‌های درخشان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۲۴ دانش آموز در پایه هفتم و ۱۳۰ دانش آموز در پایه دهم پذیرش خواهند شد.

 هزار و ۵۹۹ دانش آموز در مدارس استعداد‌های درخشان استان قزوین مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۷۲۷ دانش آموز دوره اول متوسطه و مابقی در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

 قزوین دارای ۲ دبیرستان متوسطه اول و ۲ دبیرستان متوسطه دوم مربوط به استعداد‌های درخشان ویژه دختران و پسران فعال است.

 در این مدارس علاوه بر آموزش دروس عمومی، برنامه‌های محتوایی، توسعه‌ای و پژوهشی اجرا می‌شود.

 ۲ روش برای شناسایی این استعداد‌ها وجود دارد که در روش نخست دانش آموزان با استعداد در محیط طبیعی مدرسه شناسایی می‌شوند و در روش دوم، دانش آموزان در محیط‌های پرورشی خاص مانند مدارس تیزهوشان و از طریق آزمون یا مصاحبه، گزینش و انتخاب خواهند شد که بیشترین استعداد‌ها از این طریق شناسایی می‌شوند.

 به همین منظور آزمون استعداد‌های درخشان طی روز‌های ۲۶ و ۲۷ خردادماه در قزوین برگزار شد و ۲ هزار ۳۶۶ دانش آموز برای ورود به پایه هفتم و یک هزار و ۱۹۶ دانش آموز برای ورود به پایه دهم در این آزمون شرکت کردند.

 دانش آموزان پایه نهم مدارس استعداد‌های درخشان که شرایط ادامه تحصیل در مدارس را احراز کرده باشند بدون آزمون در مدارس دوره دوم ثبت‌نام خواهند شد.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار