از دستگیری قاتل معتاد تا کلاهبرداری از افراد مسن و بی سواد در شیراز

مهم‌ترین حوادث ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رفع تصرف ۲۳۰ هکتار از اراضی ملی در خنج

فرمانده انتظامی استان فارس از رفع تصرف ۲۳۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در شهرستان خنج خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در پی مراجعه نماینده منابع طبیعی شهرستان خنج مبنی بر تصرف حدود ۲۳۰ هکتار از اراضی ملی توسط عده‌ای از اهالی محل در منطقه چهل‌گزی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و حدود ۲۳۰ هکتار از اراضی ملی که به صورت غیرقانونی تصرف و تبدیل به کاشت نهال و ساخت و ساز غیرمجاز شده بود را رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و احضار افراد متخلف در دستور کار پلیس است، گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کلاهبرداری از افراد مسن و بی سواد در شیراز

رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری ۲ نفر کلاهبردار که اقدام به برداشت مبلغ ۳ میلیارد ریال از کارت‌های بانکی افراد مسن و کم سواد کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری از افراد مسن و بی سواد و برداشت از حساب آنان توسط افرادی در سطح شهر شیراز با ترفندی خاص در جلوی عابربانک‌ها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی، علمی و تخصصی ۲ نفر متهم را در این زمینه شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ حبیبی گفت: متهمان در بازجویی اولیه به ۱۸ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۳ میلیارد ریال در سطح شهر شیراز اعتراف و پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی گفت: متهمان هنگام استفاده افراد مسن و بی سواد از دستگاه عابر بانک کنار آنان ایستاده و با جلب اعتماد آنان تحت عنوان کمک، کارت بانکی این افراد را در اختیار گرفته و در هنگام انجام عملیات بانکی به دروغ عنوان داشته که دستگاه، کارت شما را ضبط و به بانک مراجعه و کارت خود را دریافت کنید و پس از سرقت کارت بانکی اقدام به خرید گوشی موبایل، طلا و گرفتن وجه نقد از کارت مسروقه می‌کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان به شهروندان توصیه کرد: مجرمان با شیوه و شگرد‌های مختلف اقدام به سرقت می‌کنند که لازم و ضروری است شهروندان خصوصا افراد کم سواد یا بی سواد ضمن مراقبت کامل به هشدار‌های پلیس در این خصوص توجه کنند و برای استفاده از عابر بانک‌ها حتماً یکی از افراد مطمئن را همراه خود برده و از ارائه رمز عبور خود به دیگران اکیداً خودداری کنند.

دستگیری قاتل معتاد در شیراز

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس گفت: قاتل در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را درگیری بر سر معامله ناصواب مواد مخدر عنوان کرد.

سرهنگ حمید افرامن گفت: در پی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل با سلاح سرد در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۰ در یکی از محله‌های شیراز، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان فارس تحقیقات خود را آغاز و مطلع شدند که قاتل پس از درگیری با مقتول ۲۷ ساله متواری و به صورت کاملا حرفه‌ای خود را از دید پلیس مخفی کرده است.

عاقبت مجرم

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس گفت: کارآگاهان زبده پلیس با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند مخفیگاه قاتل ۳۳ ساله را در یکی از خیابان‌های شیراز شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ افرامن با بیان اینکه قاتل در بازجویی اولیه اظهار کرد که به علت داشتن اعتیاد، به مقتول مراجعه و بر سر معامله ناصواب مواد مخدر با او درگیر و با سلاح سرد آن را به قتل رساندم، گفت: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از کشف ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال لوازم خانگی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری گفت: ماموران انتظامی سرچهان هنگام گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو‌ها ۳ دستگاه یخچال فریزر خارجی قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه رانندگان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۸۵ راس احشام قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۸۵ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در ادامه اجرای طرح اقتدار و ارتقای امنیت اجتماعی و کنترل محور‌های مواصلاتی و همچنین مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به ۴ دستگاه سواری و یک کامیون حامل احشام مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد این خودرو‌ها حامل ۸۵ رأس گوسفند قاچاق می‌باشند، گفت: در این خصوص هر ۵ راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سرهنگ یوسفی با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: پلیس هرگز اجازه نخواهد داد قاچاقچیان اقتصاد کشور را متزلزل کنند و با قاطعیت با این موضوع برخورد می‌کند.

کشف ۳۸ راس گوسفند قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا از توقیف ۳ دستگاه سواری و کشف ۳۸ راس گوسفند قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران پلیس آگاهی در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، ضمن کنترل محور‌های مواصلاتی به ۳ دستگاه سواری پژو ۴۰۵ و پارس مشکوک و با علائم هشداردهنده آن‌ها را توقیف کردند.

او گفت: ماموران پلیس در بازرسی از این خودرو‌ها ۳۸ راس گوسفند قاچاق که به مقصد استان‌های مرزی بارگیری شده بود را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه ارزش احشام مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۷۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: رانندگان با پرونده متشکله روانه دادسرا و احشام مکشوفه به ستاد تملیکی استان تحویل شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک میلیارد کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: ماموران کلانتری دژکرد اقلید هنگام گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۰ دستگاه موتورجوش سیار، ۴۰۰ عدد صفحه سنگ فرز و ۵۹ عدد آچار و ابزار آلات فاقد مجوز را کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: مبارزه بی امان با قاچاق کالا یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی می‌باشد.

توقیف ۴ دستگاه وانت نیسان حامل سوخت قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۸ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی با انجام کار‌های فنی طی چند روز گذشته ۴ دستگاه وانت نیسان حامل سوخت را در محور‌های مواصلاتی شناسایی و آن‌ها را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل رانندگان به مراجع قضائی، گفت: در بازرسی از این خودرو‌ها ۸ هزار و ۵۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

۶۰ کیلو تریاک در سواری سمند کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار از کشف ۶۰ کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک سواری سمند خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: امروز ۲۹ خردادماه مأموران انتظامی کوه‌چنار با اقدامات فنی و تخصصی از خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محور مواصلاتی کازرون-شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: بلافاصله ماموران انتظامی به محور مذکور اعزام و با اقدامات فنی و تخصصی خودرو سمند متعلق به قاچاقچیان را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به تاریکی هوا راننده خودرو را رها و متواری شد، گفت: در بازرسی از سواری سمند ۶۰ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری راننده متواری با جدیت ادامه دارد، گفت: برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف احشام قاچاق در مهر

فرمانده انتظامی مهر از توقیف ۲ دستگاه خودرو و کشف ۴۵ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی گفت: مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی، به ۲ دستگاه سواری سمند و وانت پراید مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: مأموران در بازرسی از این خودرو‌ها ۴۵ رأس گوسفند قاچاق که فاقد هرگونه مجوز از دامپزشکی بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه در این خصوص هر دو راننده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: ارزش احشام قاچاق برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

توقیف ۵۲ دستگاه خودرو و موتور سیکلت متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی گفت: ۵۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف طی یک ماه گذشته در این شهرستان توقیف و روانه پارکینگ شدند.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی در اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و پاکسازی مکان‌های عمومی و تفرجگاه‌های سطح شهر، ۵۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت را توقیف و روانه پارکینگ کردند.

او گفت: ایجاد مزاحمت برای خانواده‌ها، همراه نداشتن مدارک، انجام حرکات نمایشی و خطرناک از تخلفات رانندگان خودرو‌ها و راکبان این موتورسیکلت‌ها بوده است.

سرهنگ نیکبخت گفت: پلیس با اعمال طرح‌های مختلف، با مجرمان و بر هم زنندگان امنیت و آسایش مردم قاطعانه برخورد می‌کند و سامانه فوریتی ۱۱۰ تمام وقت آماده رسیدگی به خواسته‌های شهروندان است.

خرده فروشان مواد مخدر در قادرآباد روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی خرمبید از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و دستگیری ۱۳ خرده فروش مواد مخدر طی هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی گفت: درجهت مطالبات عمومی و ارتقای احساس امنیت در بین شهروندان با هدف نا امن کردن محلات جرم‌خیز، مأموران کلانتری قادرآباد طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی هفته گذشته با قدرت و جدیت اجرا کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در این طرح ضمن دستگیری ۱۳ خرده فروش، حدود ۵۰۰ گرم انواع مخدر صنعتی و سنتی را نیز کشف کنند.

دستبند بر دست متهم

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: دستگیری ۵ سارق و کشف ۴ فقره انواع سرقت، توقیف ۲۵ دستگاه موتورسیکلت مزاحم و متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها است.
سرهنگ کریمی گفت: اجرای این طرح‌ها موجب رضایتمندی شهروندان شده است و پلیس با هنجارشکنان برابر قانون به شدت برخورد می‌کند.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار