اجرای موفقت آمیز عملیات رفع نشت درجه یک و جابجایی خط تغذیه درون شهری در استان یزد

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از اجرای موفقت آمیز عملیات رفع نشت درجه یک با تکیه بر سرعت و مهارت عوامل اجرایی این شرکت خبر داد.

سعید عقلی گفت: با توجه به دریافت یک مورد نشت درجه یک بر روی خط تغذیه ۶ اینچ میدان جهاد سازندگی در شهر یزد، کارشناسان واحد بهره بردرای نسبت به بررسی اولیه اقدام نموده و با توجه به موقعیت جغرافیایی خط موجود و وجود المان‌های شهری و همچنین خطوط اصلی انتقال نفت و آب در مسیر خط تغذیه و عدم امکان حفاری مستقیم، تعویض و جابجایی خط تغذیه در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: این عملیات در دو مرحله صورت پذیرفت که مرحله اول بدون قطع گاز و شامل اجرای خط تغذیه ۶ اینچ و مرحله دوم پس از قطع گاز خط ۱۲ اینچ با اجرای سه عدد شیر و بلودان و اتصال خط تغذیه جدید به خط گازدار اصلی انجام شد.

این مسئول گفت: با توجه به حساسیت بالای کار به دلیل وجود تأسیسات و شبکه‌های درگیر، این برنامه در یک عملیات ضربتی با فعالیت همزمان ۵ اکیپ جوشکاری و به صورت شبانه روزی طی کمتر از ۱۴ ساعت به انجام رسید که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: در انجام این عملیات حدود ۱۶ کیلومتر خط تغذیه ۲۵۰ پوند در اقطار ۲ تا ۱۶ اینچ تخلیه گاز و مجددا وصل شد و با توجه به وسعت و تراکم مشترکین در منطقه مذکور، ۷ ایستگاه TBS، ۶ جایگاه سوخت، ۱۰ ایستگاه مشترک عمده و همچنین ۳۰ هزار مشترک درگیر و متأثر از این مسئله بودند که با تمهیدات اندیشیده شده و اطلاع رسانی به مشترکین از طریق ارسال پیامک، تبلیغات محیطی و برنامه‌های صدا و سیما، به جز قطی گاز تعداد محدودی از مشترکین، استمرار جریان گاز در منطقه برقرار بود.

برچسب ها: گازرسانی ، قطعی گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار