زنده گیری و انتقال ۶۵۰ قلاده سگ به پناهگاه در بیرجند

از ابتدای سال تاکنون ۶۵۰ قلاده سگ بلاصاحب در شهرستان بیرجند زنده گیری شده است.

۷ دی پارسال بود که پسر بچه ۴ سال و نیمه‌ای در امیرآباد بیرجند طعمه سگ‌های بلاصاحب شد و جانش را از دست داد.

پس از این اتفاق، استاندار و رئیس کل وقت دادگستری استان برای ساماندهی وضعیت امیرآباد و جمع آوری سگ‌های بلاصاحب ضرب العجل دادند.

پس از گذشت حدود ۶ ماه از این ضرب العجل، پیگیر اقدامات انجام شده برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهرستان و حاشیه شهر شدیم.

فاضلی فرد فرماندار شهرستان بیرجند گفت: زمستان پارسال، هزار و ۴۵۸ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر بیرجند و حومه جمع آوری و زنده گیری شد.

او گفت: زنده گیری سگ‌های بلاصاحب با استفاده از صلاح‌های بی هوشی صورت می‌گیرد و به طور میانگین روزانه ۷ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر و حومه جمع آوری می‌شوند.

فاضلی فرد گفت: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۶۵۰ قلاده سگ بلاصاحب زنده گیری شده است و به پناهگاه رسمی منتقل شده اند و هم اکنون ۷۵۰ قلاده سگ در پناهگاه رسمی شهرستان وجود دارد.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: سگ‌هایی که برای سگ گله و نگهبان مناسب هستند به افراد متقاضی تحویل داده شده و باقی سگ‌های مریض و غیر مفید از چرخه حذف می‌شوند.

سگ‌های بلاصاحب را تحویل پناهگاه رسمی دهید

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: یک پناهگاه غیررسمی کنار جاده حاجی آباد وجود دارد که از لحاظ بهداشتی سگ‌ها را در شرایط نامناسبی نگهداری می‌کند، به همین دلیل از مردم می‌خواهیم سگ‌های بلاصاحب را به این پناهگاه تحویل ندهند.

او گفت: مردم می‌توانند سگ‌ها بلاصاحب را به پناهگاه رسمی که در کمربندی بیرجند به سمت کرمان ابتدای جاده روستای شوشود، که سایت پسماند شهرداری است تحویل داده و از نزدیک نیز از این پناهگاه بازدید کنند.

فاضلی فرد گفت: همچنین همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر و حومه و یا منازلی که در آن سگ نگهداری می‌شود می‌توانند، مراتب را از طریق شماره ۱۳۷ به شهرداری و یا شماره ۱۱۰ به پلیس و یا فرمانداری شهرستان اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار