سالانه ۱۲ هزار پرونده سقط جنین درمانی داریم‌/ سقط جنین درمانی با سقط جنایی متفاوت است

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: سقط جنین درمانی با سقط جنایی متفاوت است که در سال ۱۲ هزار پرونده سقط جنین درمانی داریم و نظام‌سلامت ما نیز با چالش جدی سقط جنایی مواجه است.

عباس مسجدی آرانی گفت: سقط جنین درمانی با سقط جنایی متفاوت است که در سال ۱۲ هزار پرونده سقط جنین درمانی داریم و نظام‌سلامت ما نیز با چالش جدی سقط جنایی مواجه است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: از مردم در این خصوص می‌خواهیم از مراجعه به پزشک‌نما‌ها خودداری کنند که بعضی از پرونده‌های کمیسیون‌های پزشکی قانونی مربوط به پزشک نما‌ها است و اگر مردم توجه لازم را داشته باشند پرونده‌های قصور پزشکی هم کاهش می‌یابد.

به گفته  مسجدی آرانی، سازمان پزشکی قانونی تمام خدمات را در مراکز رسمی پزشکی قانونی ارائه می‌کند و هیچ خدماتی را در بیمارستان‌ها ارائه نمی‌کند.

کمبود جسد در دانشگاه‌ها نداریم

مسجدی آرانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پاسخ به سئوال باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به دلیل اینکه جسد مسلمان حرمت دارد، سخت گیری در سازمان پزشکی قانونی در تحویل جسد به دانشگاه ها وجود دارد اما اگر در دانشگاهی احساس کنیم که در بحث آموزش نیاز دارند حتما همکاری لازم انجام می‌شود مگر جایی که احساس شود جسد برای زینت دانشگاه است که بررسی های لازم قبل از تحویل انجام می‌شود.

در جایی که آموزش با مشکل مواجه شده باشد هیچ گونه محدودیتی برای دانشگاه‌ها نداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار