اوکراین پنجشنبه رسما نامزد عضویت در اتحادیه اروپا می‌شود

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند هیچ یک از اعضا مخالفتی با نامزدی اوکراین نداشته و این تصمیم پنجشنبه رسما اعلام خواهد شد.

وزرا و دیپلمات‌های اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند در تصمیمی نمادین اما روحیه‌بخش، اوکراین قرار است پنجشنبه این هفته نامزد رسمی عضویت در اتحادیه اروپا شود.

تاکنون سه دیپلمات به رویترز گفته اند پس از چند روز گفتگو‌های داخلی، هیچ مخالفتی در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه در خصوص نامزدی اوکراین وجود نداشته است.

این تصمیم در حالی اعلام می‌شود که چند روز پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم گفته بود مخالفتی با عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا ندارد چرا که این ائتلاف نظامی نیست و حق هر کشوری است که به اتحادیه‌های اقتصادی بپیوندد.

گفتنی است حتی اگر نامزدی اوکراین رسما اعلام شود، عضویت کامل این کشور در بلوک می‌تواند سال‌ها یا حتی دهه‌ها طول بکشد. به بیان بهتر، انطباق با شرایط سخت اتحادیه اروپا می‌تواند سال‌ها ادامه داشته باشد. این شرایط از ایجاد اقتصاد با بازار رقابتی تا تضمین حاکمیت دموکراتیک را شامل می‌شود. مذاکرات عضویت در اتحادیه می‌تواند بسیار پیچیده باشد.

صدر اعظم آلمان پیش‌تر اعلام کرده بود اوکراین متعلق به خانواده اروپاست. با این حال، ویل دانیل، استادیار سیاست تطبیقی در دانشگاه ناتینگهام انگلیس می‌گوید مقامات اروپایی از نامزدی اوکراین در اتحادیه برای اعلام همبستگی خود با این کشور استفاده کرده اند. با این حال اعلام همبستگی لزوما به معنای عضویت در اتحادیه نخواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار