رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد:

ویژگی‌های شهید چمران را در جامعه ترویج دهیم

دهقانی اشکذری گفت: رسالت اصلی امروز ما الگوسازی از اساتید بسیجی شاخص مانند شهید چمران است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: اولین پیام شهید چمران این بود که جهاد علمی در اولویت است و نگاه جهانی او در سیر زندگی و مهاجرت‌های ایشان، دیگر ویژگی شهید بود که اهمیت نگاه امروز ما به تمدن جهانی را نشان می‌دهد.

او می گوید: نگاه شهید چمران به موضوع مهم رفاه مردم در زمان حضورش در لبنان پیش از هر اقدامی، این موضوع را درس امروز جامعه ما از این شهید بزرگوار خواند.

به گفته او شخصیت چند بعدی شهید چمران از دیگر ویژگی‌های او بود و امروز نیازمند ترکیب علم و ایمان در اساتید کشورمان با الگوبرداری از شهید چمران هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: تعهد این شهید نیز باید الگوی تمام علاقمندان به این مرز و بوم باشد.

دهقانی اشکذری سردار شهید سلیمانی را نسخه دیگری از شهید چمران خواند و گفت: این شهید بزرگوار نیز یک الگوی بزرگی است که باید هر چه بیشتر ویژگی‌های این شهید ارزشمند را در جامعه ترویج دهیم.

این موضوع را دهقانی اشکذری در نشست بسیج اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی یزد مطرح کرد.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان یزد گفت: سردار شهید الله‌دادی برای اولین بار دفتر بسیج اساتید استان را در پارک علم و فناوری یزد راه‌اندازی کرد و امروز این قشر در ۱۸ کارگروه تحصصی مشغول به فعالیت‌های علمی در راستای رفع مشکلات بخش‌های مختلف از جمله در حوزه صنعت است.

او می گوید: ۳۵ حلقه علمی نیز در این مرکز فعالیت دارد و طی آن اساتید و دانشجویان در قالب گروهی با تعریف طرح‌هایی پیرامون مشکلات و تحقیق در این موارد، برای رفع آن‌ها با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی اقدام می‌کنند.

دهقانی شبکه‌سازی خوب بسیج اساتید پیوند اتصال بین تمام دانشگاه‌هیان استان است و  امروز این شبکه در جنگ ترکیبی بسیار راهگشا است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: بسیج اساتید استان یزد دارای ۱۰۰۰ عضو است.

او می گوید: معتقدیم هر استادی که در هر گوشه از استان در حال فعالیت برای رفع مشکلات جامعه است و دل در گروی جمهوری اسلامی دارد، یک استاد بسیجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار