بیش از ۱۰۰ کارگاه تخصصی در مراکز کانون پرورش فکری کردستان برگزار می شود

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: در تمامی شهرستان‌های استان برای پر کردن اوقات فراغت در فصل تابستان به صورت حضوری بیش از ۱۰۰ کارگاه آموزشی فرهنگی، هنری و ادبی برگزار می شود.

حمیدرضا گوهری گفت: با توجه به موضوع تعطیلی مدارس در تابستان و شروع اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری بیش از ۱۰۰ کارگاه آموزشی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان صورت گرفته است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: ثبت‌نام کارگاه‌های فصل تابستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از تاریخ ۱۵ خرداد آغاز شده و تا ۱۵ تیر ادامه دارد البته فعالیت‌های اوقات فراغت کانون پرورش فکری استان در طول سال بدون وقفه و تعطیلی در حال اجراست.

او می گوید: کانون پرورش فکری استان با ۲۱ مرکز ثابت و ۴ کتابخانه سیار روستایی فعالیت می‌کند، در تابستان امسال در رشته‌های قرآن، نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، پویانمایی، موسیقی، نمایش خلاق، از علاقمندان ثبت نام می‌کند.

گوهری گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری در فصل تابستان پررنگ‌تر می‌شود شناسایی و رشد و شکوفایی استعداد‌های کودکان در ایام فراغت از اهداف این نهاد می باشد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: محیطی امن، شاداب و پر از جاذبه، تعامل مناسب با مخاطبان، توجه به استعداد و خلاقیت ها، استفاده از بهترین شیوه‌های آموزش غیرمستقیم، وجود کتابخانه‌ای خاص برای کودکان و نوجوانان بخشی از ویژگی‌های مراکز‌های فرهنگی و هنری کانون به شمار می‌رود.

او تقویت مهارت‌ها و خلاقیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری کودکان و نوجوانان را ضروری دانست و گفت: یکی از راهکار‌های جدی تقویت مهارت‌های کودکان استفاده درست از اوقات فراغت است که یکی از اصلی‌ترین محور‌های فعالیت کانون پرورش فکری موضوع اوقات فراغت است و کانون در این راستا به اجرای برنامه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های کتاب محور در کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان و فعالیت‌های نمایش عروسکی، قصه گویی، شعر خوانی، فعالیت‌های ادبی، انیمیشن، سفالگری، کاردستی، معرفی شخصیت، بحث آزاد، رباتیک، نجوم و کلاس‌های ویژه‌ی سفالگری، نقاشی و موسیقی می‌پردازد.

گفتنی است؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۱ مرکز ثابت و ۴ کتابخانه سیار روستایی در تمامی شهرستان‌های استان آماده ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی در طول سال به کودکان و نوجوانان کردستانی می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.