وزیر خارجه ترکیه از ارتقاء همکاری‌های دیپلماتیک با تل آویو خبر داد

مولود چاووش اوغلو از اقدامات برای افزایش سطح روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی به سطح سفیر خبر داد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با یائیر لاپید، همتای صهیونیستی خود اعلام کرد که آنکارا و تل آویو در راستای پایان بن بست در روابط دیپلماتیک، همکاری‌ها برای بازگرداندن سفیران را آغاز کردند.

به گزارش العربیه، چاووش اوغلو در ادامه اظهار کرد: «دو طرف به دیدار‌های متقابل و مذاکرات سیاسی در سطوح مختلف ادامه خواهند داد. ما در زمینه امنیتی با اسرائیل همکاری داریم و اجازه هیچ گونه حمله تروریستی به خاک خود را نخواهیم داد.»

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز با اتهام زنی به ایران مدعی شد: «سازمان اطلاعات ترکیه اخیراً یک حمله علیه شهروندان اسرائیلی را در استانبول خنثی کرد و این تلاش‌ها ادامه دارد. جان شهروندان اسرائیلی در هفته‌های اخیر به لطف همکاری امنیتی و دیپلماتیک بین دو طرف نجات یافته است.»

این اولین سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به ترکیه در ۱۶ سال گذشته است. پیش از این تزیپی لیونی وزیر خارجه اسبق این رژیم سال ۲۰۰۶ از آنکارا بازدید کرده بود. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته کنست رژیم صهیونیستی با ۱۱۰ رای به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام منحل شد. همچنین ممکن است یائیر لاپید به جای نفتالی بنت، به عنوان نخست وزیر موقت معرفی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۲ تير ۱۴۰۱
چرا ایران نذاشت دولت اردغان کثیف سقوط کنه . یعنی الان بهتر شد؟
آخرین اخبار