سفیر یمن در ایران:

تاریخ خواهد نوشت که ایران تنها یاور یمن (در اوج جنگ) بود

الدیلمی گفت: تاریخ خواهد نوشت زمانی که یمن تنها بود و یار طلب می‌کرد کسی جز ایران به یاریش نشتافت.

ابراهیم الدیلمی در نشست علمی مطالعات فرق شیعه در دانشگاه جندی شاپور دزفول گفت: آنچه یمن و مقاومت مردم این کشور را نشان می‌دهد و مظهر و نمایان گر مقاومت آن است انصاراله است و پرچم دار این مجاهدت و قیام و رهبر این قیام حوثی است.

در این نشست که آیین امضای پیش نویس خواهرخواندگی دزفول و صنعا نیز برگزار شد، آقای الدیلمی افزود: بین ۲ کشور یمن و ایران و شهر‌های صنعا و دزفول تشابه زیادی وجود دارد.

او در خصوص ارتباط ۲ کشور ایران و یمن قبل و بعد از اسلام گفت: در تمام سطوح از مقام عظمای ولایت تا دیگر مسوولان این علاقه و ارتباط را می‌بینیم؛ این عشق و علاقه فقط ارتباط عاطفی نیست بلکه با معرفت پیش می‌رود.

سفیر یمن در ایران از پژوهشگران دعوت کرد تاریخ و اندیشه یمن را از اندیشمندان یمنی دنبال کنند چرا که مسایل علمی در این مجال خیلی زیاد است.

ان مقام مسئول یمنی اظهار امیدواری کرد تفاهم نامه خواهرخواندگی شهر‌های صنعا و دزفول زمینه‌ای برای شناخت بهتر یمن و راهی برای تبادل فرهنگ‌ها، آرمان‌ها و اعتقادات بین این ۲ شهر و حرکتی نو بین شهر‌های دارای همخوانی باشد.

۸ سال است که ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی با تجاوز به یمن میلیون‌ها انسان را بی خانمان و هزاران زن و کودک را به قتل رسانده.

عمده سلاح‌ها و مستشاران نظامی در این تجاوز آمریکایی و انگلیسی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.