معاون برنامه ریزی آب منطقه ای اصفهان تدقیق آب حداقلی برای تأمین آب آبخوان اصفهان را خواستار شد.

علی رائیجیان با جمع بندی نظرات تخصصی مدیران و کارشناسان دستگاه‌های ذیربط در جلسه فرونشست، گفت: راه حل مشترک ما رسیدن به یک عدد طراز حداقلی برای کنترل فرونشست است.

او با تأکید بر تعدد کارگروه‌های مربوط به فرونشست در سطح استان اصفهان، می‌گوید: برای کنترل فرونشست اجماع تخصصی متولیان مبتنی بر علم و منطق نیاز است.

رائیجیان همه‌ی راه حل‌های موجود نجات زاینده رود مستلزم تأمین آب حداقلی برای جاری بودن رودخانه است، گفت: انعکاس اجماع نظرات تخصصی به ریاست حوضه آبریز رودخانه زاینده رود و حوضه‌های جنوب غربی فلات و لحاظ کردن آن در سند راهبردی زاینده رود هدف برگزاری این جلسه است.

او هم افزایی نگاه‌های متفاوت در تخصیص آب برای تالاب بین المللی گاوخونی ثمر بخش بود، گفت: جاری بودن حداقل آب در زاینده رود مطالبه همگان است و وحدت در این موضوع از راه حل‌های جزیره‌ای در ارگان‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

رائیجیان می‌گوید: آب منطقه‌ای اصفهان ظرف مدت حداکثر سه هفته تمامی نظرات و گزارش‌های کارگروه‌های فرونشست در استان را احصاء می‌کندو برای تحقق رسیدن به عدد حداقل آب مورد نیاز برای کنترل فرونشست اصفهان از تمامی ظرفیت‌های ممکن استفاده و نگاه علمی توأم با عمل منجر به اقدام علاج بخش در این خصوص می‌شود.

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: عدم توسعه و تخصیص جدید، محدود کردن اضافه برداشت‌ها و ساماندهی مصارف مجاز، به صورت موازی پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.