دو شرکت نفتی آمریکایی فعالیت خود را در کردستان تعلیق کردند

دو شرکت نفتی آمریکایی در نامه‌ای رسمی به وزارت نفت عراق اعلام کردند‏، به حکم دادگاه فدرال درباره نفت منطقه کردستان پایبند هستند.

 شرکت نفتی شلومبرگر آمریکا روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای رسمی به وزارت نفت عراق، اعلام کرد‏، به حکم دادگاه فدرال درباره نفت منطقه کردستان پایبند است، و در پرونده نفتی با کردستان همکاری نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی‏، پیش از این شرکت بیکر هیوز‏، از شرکت‌های نفت و گاز آمریکایی نیز از پایبندی خود به احکام دادگاه فدرال عراق خبر داده بود.

دادگاه فدرال عراق اواسط فوریه با صدور حکمی قانون نفت و گاز دولت محلی کردستان، ‏ صادره سال ۲۰۰۷‏، را غیر قانونی و ملغی اعلام کرده بود، این حکم همچنین دولت محلی کردستان را ملزم می‌کند فعالیت در بخش تولید نفت را به دولت فدرال بسپارد.

در حکم دادگاه فدرال آمده است، حکومت محلی کردستان ملزم است تمام تولیدات نفت میدان‌های نفتی این منطقه و مناطق دیگر را که وزارت منابع طبیعی حکومت محلی مشغول استخراج نفت از آنهاست به دولت فدرال و به صورت مشخص به وزارت نفت عراق تحویل دهد ضمن اینکه باید به وزارت نفت اجازه دهد تا از اختیارات قانونی خود در بخش اکتشاف، ‏ استخراج و صادرات نفت استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار