برگزاری طرح کشوری حامیم برای ۳۰۰ نفر از دانشجویان فعال فرهنگی

معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمانشاه گفت : طرح کشوری حامیم-حلقه‌های میانی- برای ۳۰۰ نفر از دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام وحید ترکاشوند گفت : دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و بسیج، برنامه‌ای را با عنوان "حامیم" طراحی کرده اند.

به گفته معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمانشاه در این طرح بنا داریم تا دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌ها را به عنوان حلقه‌های میانی و جریان ساز انقلابی و مومن تقویت کنیم تا بتوانند در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، دینی و ... در بین دانشجویان فعالیت‌های اثرگذار داشته باشند.

این طرح در این راستا برنامه ریزی شده و در آن چند کمیته همچون کمیته محتوا، آموزش، رسانه، اجرایی و پشتیبانی برای تقسیم کار پیش بینی شده است.

در طرح حامیم، برای دانشجویان فعال فرهنگی کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌های مهارتی، نشست‌های دانش افزایی و معرفت افزایی و در کنار آن برنامه‌های تفریحی همچون سینما و... را برگزار می‌کنیم.

تاکنون تعداد قابل توجهی دانشجوی فعال فرهنگی را در سطح دانشگاه‌های استان شناسایی کرده ایم که قرار است ۳۰۰ نفر – ۱۵۰ دانشجوی دختر و ۱۵۰ دانشجوی پسر – را از میان آن‌ها با مصاحبه و گزینش انتخاب کنیم تا در اردو حضور پیدا کنند.

 اجرای این طرح به مدت دو هفته (یک هفته برای دانشجویان دختر و یک هفته برای دانشجویان پسر) طول خواهد کشید، طبق برنامه اجرای طرح در بازه زمانی دو ماه آینده– ۱۵ تیر تا ۱۸ شهریور- اجرایی می‌شود و احتمالا دانشجویان حاضر این دوره آموزشی را در یک فضای اردوگاهی، یا در یکی از دانشگاه‌های استان و یا اردوی خارج از استان سپری خواهند کرد.

یک کلاس آموزشی در موضوعات انقلاب اسلامی، اندیشه اسلامی و تاریخ به عنوان دو واحد درسی برای این دانشجویان برگزار می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار