در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تامین تجهیزات و سانتریفیوژهای انتقال خون با کمک سازمان انرژی اتمی

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: تا حد زیادی از امکانات سازمان، تولید داخل کشور است؛ اما در بعضی وسایلی که تکنولوژی بالایی دارند هنوز وابسته به خارج از کشور هستیم.

 

مصطفی جمالی درباره امکانات و فناوری‌های سازمان انتقال خون گفت: ما تمامی فناوری‌ها را داریم، اما بعضی از آن‌ها را به دلیل کمبود منابع مالی نتوانسته ایم توسعه دهیم. در این زمینه نیروی انسانی، تکنولوژی و دانش فنی را داریم، اما نیازمند حمایت مالی دولت هستیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور گفت: تا حد زیادی از امکانات سازمان تولید داخل کشور هستند که از جمله آن ها می‌توان به دستگاه اشعه که سازمان انرژی اتمی تامین کرده و دستگاه سانتریوفیوژ یخچالی اشاره کرد. البته که در بعضی وسایلی که تکنولوژی بالایی دارند هنوز وابسته به خارج از کشور هستیم.

به گفته مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور یکی از امکانات دیگری که ایجاد شده بحث انتقال خون سیار توسط اتوبوس‌ها در همه مناطق کشور است.

جمالی گفت: اتوبوس‌های سیار ما در همه مناطق کشور فعال هستند که البته حمایت مسئولین در این زمینه باید بیشتر شود تا حتی در دورترین روستاها نیز امکان اهدای خون باشد.

به گفته مدیر عامل سازمان انتقال خون مردم بعضی روستا‌ها باید صد‌ها کیلومتر طی کنند تا بتوانند خون اهدا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۱
به خاطر کمبود مالی نتوانستیم گسترش بدین . پس این بودجه مملکتو خرج چیا میکنین؟
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۱:۴۹ ۱۳ تير ۱۴۰۱
احسنت. همینطور. پوزه ی مافیای زمین خواری را به خاک مذلت بکشانید و حیثیت آن را بر باد فنا بپراکنید. دست مریزاد. تا سیه روی شود هر آنکه در او غش باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۳ تير ۱۴۰۱
امیدوارم مافیای واردات تجهیزات پزشکی در آن کارشکنی نکنند
آخرین اخبار