«ورزش‌های ناشناخته» مستندی که به سراغ ورزش‌های محلی می‌رود

«ورزش‌های ناشناخته» مستندی تاریخی و تحلیلی برای معرفی ۱۰۰ رشته ورزشی بومی و محلی خواهد بود.

شبکه ورزش دو برنامه جدید با رویکرد افزایش اطلاعات ورزشی مخاطبان گروه سنی نوجوانان و جوانان در بخش شبانگاهی خود به روی آنتن این شبکه می‌برد.

برنامه اول با عنوان «ورزش‌های ناشناخته» مستندی تاریخی و تحلیلی برای معرفی حدود ۱۰۰ رشته ورزشی خواهد بود؛ این برنامه در طول فصل تابستان هر شب به سراغ یکی از رشته‌های ورزشی ناشناخته یا کمتر شناخته شده می‌رود و تاریخچه، قوانین، روش بازی و اصطلاحات خاص را برای مخاطبان تشریح می‌کند.

رشته‌های ورزشی مورد توجه در این برنامه، آن قبیل رشته‌هایی هستند که به صورت ورزشی بومی-محلی در منطقه‌ای خاص رشد پیدا کرده‌اند و هم‌اکنون دارای فدراسیون یا انجمن رسمی هستند، ولی هنوز در سطح جهانی، چندان شناخته شده نیستند.

 این برنامه از این هفته هر روز به روی آنتن شبکه ورزش می‌رود و در هفته اول به ۶ رشته دراگون بوت، چوب بری، پدل، چیس تگ، فوتبال دستی و تک‌بال می‌پردازد.

دیگر برنامه تولیدی برای مخاطبان نوجوان و جوان این شبکه، با عنوان «ورزش و مهارت» جهت آموزش و یادگیری ورزش‌های همگانی و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان به خصوص در ایام تعطیلات تابستان تهیه شده است.

در فصل اول این برنامه، آموزش ۱۲ رشته ورزشی ساده و ارزان، از سطح پایه آغاز شده و اصول درست بازی کردن هر کدام از ورزش‌ها آموزش داده می‌شود. نتیجه آموزش‌های این برنامه، لذت‌بخش کردن انجام این ورزش‌ها برای مخاطبان خواهد بود.

در فصل اول این برنامه ۴ رشته پینگ‌پنگ، فوتبال دستی، اسکیت و کشتی توسط مربیان درجه یک تیم‌های ملی و معرفی شده از فدراسیون‌های مربوطه در قالب برنامه‌ای شبانگاهی آموزش داده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار