رفاه زدگی میتواند سن اعتیاد را در نوجوانان کاهش دهد

کنجکاوی نوجوانان در سنین حدود ۱۰ سالگی می‌تواند، شروع یک تجربه تلخ باشد.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، از هر ۱۰ کودک پیش از نوجوانی ۱ نفر می‌گوید که در مورد مصرف الکل یا محصولات تنباکو کنجکاو است و یک نفر از ۵۰ نفر می‌گوید که در مورد استفاده از ماری جوانا کنجکاو است.

مطالعه جدید که در شماره ژوئن مجله Drug & Alcohol Dependence Reports منتشر شد، توسط یک محقق دانشگاه میشیگان با استفاده از داده‌های یک پروژه بزرگ ملی هدایت شد.

یافته‌ها تنوع قابل توجهی را بر اساس جنسیت، نژاد/قومیت و درآمد خانواده در بسیاری از معیار‌ها نشان می‌دهد. در کل، پسر‌ها بیشتر از دختران در مورد مواد کنجکاو بودند.

والدین سیاه‌پوست بسیار بیشتر از سایر والدین قانونی دارند که فرزندانشان نباید از الکل، تنباکو یا ماری‌جوانا استفاده کنند و والدین کم‌درآمد کمی بیشتر از والدین با درآمد متوسط یا بالا چنین قانونی را اعمال می‌کنند.

مگان مارتز، دکترای تخصصی، نویسنده اصلی مقاله جدید و استادیار پژوهشی متخصص در توسعه مصرف مواد، می‌گوید این اطلاعات می‌تواند به تلاش‌های آینده برای تنظیم پیام‌ها و اقدامات پیشگیرانه و شناسایی کودکانی که بیشتر در معرض خطر مشکلات آینده هستند کمک کند.

سایر محققان U-M که نظرسنجی نظارت بر آینده را اجرا می‌کنند نشان داده اند که از هر ۵ نوجوان ۱۴ ساله حدود ۱ نفر حداقل یک بار در سال گذشته الکل مصرف کرده است و مصرف تنباکو و ماری جوانا هر دو با ۱۱ درصد گزارش شده است.

منبع: سایت پزشکی میشیگان - دانشگاه میشیگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار