شناسایی ۲۸ کودک بی سرپرست در استان قزوین

سرپرست اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ کودک بی سرپرست در استان شناسایی شده که با معرفی دستگاه قضایی در مراکز بهزیستی استان نگهداری می‌شوند.

علی دهباشی پور سرپرست اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت:۶ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان قزوین فعالیت دارد که شیرخوارگاه مهر مینودری وظیفه نگهداری کودکان صفر تا سه سال دختر و پسر را در شهر قزوین برعهده گرفته است.

این شیرخوارگاه، یکی از فعال‌ترین موسسه‌های بهزیستی است که از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب و با کمک خیران احداث شده و خدمات زیادی را به فرزندان بد سرپرست و بی سرپرست ارائه می‌کند.

موسسه غیر دولتی خیریه راه فرشتگان آسمانی، خانه نوباوگان مخصوص کودکان سه تا ۶ سال دختر و پسر واقع در شهر قزوین، خانه کودکان و نوجوانان گلبرگ مخصوص دختران هفت تا ۱۲ سال، خانه کودکان و نوجوانان ارغوان مخصوص دختران ۱۳ تا ۱۸ و به بالا واقع در قزوین، خانه کودکان و نوجوانان امام منعم مخصوص پسران ۱۳ تا ۱۸ سال به بالا واقع در شهر محمدیه و خانه کودکان و نوجوانان امام حسن مجتبی (ع) مخصوص پسران هفت تا ۱۲ سال واقع در شهر قزوین از مراکز فعال بهزیستی در این زمینه هستند.

در این مراکز علاوه بر معیشت و حمایت‌های موجود، خدمات تخصصی روانشناسی، مددکاری و توانمندسازی برای فرزندان بد سرپرست و بی سرپرست حاضر در این مراکز ارائه می‌شود.

مطابق اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی، ماده واحده قانون تشکیل سازمان بهزیستی کشور در سال ۱۳۵۹ و قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست مصوب ۱۳۹۲، حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست معرفی شده از سوی مراجع قضایی برعهده سازمان بهزیستی است که براین اساس از کودکان تا ۱۸ سال و به بالا در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

از ابتدای سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۰ فرزند بی سرپرست و بدسرپرست قزوینی از مراکز بهزیستی ترخیص شده که از این تعداد ۶ نفر به فرزندخواندگی، یک نفر به امین موقت، ۹ نفر به خانواده و چهار نفر هم به اقوام سپرده شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار