افشای اسناد همکاری سازمان امنیت و همکاری اروپا با اوکراین

اسنادی به دست نیرو‌های روسیه افتاده است که از همکاری اطلاعاتی سازمان امنیت و همکاری اروپا با اوکراین و کشور‌های ناتو پرده بر می‌دارد.

گارد ملی روسیه از دستیابی به اسناد سازمان امنیت و همکاری اروپا خبر داد که دست داشتن این سازمان را در فعالیت‌های اطلاعاتی به نفع اوکراین و کشور‌های ناتو نشان می‌دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، گارد ملی روسیه اعلام کرد یک واحد ویژه از نیرو‌های این کشور در منزل رئیس سابق سازمان امنیت اوکراین در استان خرسون به اسنادی دست پیدا کرده است که همکاری‌های گسترده و طولانی مدت بین سازمان امنیت و همکاری اروپا و مسئولان اوکراینی را که فراتر از چارچوب‌های رسمی و مأموریت‌های اعلام شده است، نشان می‌دهد.

گارد ملی روسیه فاش کرد به اسنادی دست پیدا کرده است که مواضع نیرو‌های روسیه در شبه جزیره کریمه و استان‌های روسیه در نزدیک اوکراین را نشان می‌دهد.

حمله نظامی روسیه به اوکراین وارد پنجمین ماه خود شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اسفند سال گذشته شمسی (فوریه ۲۰۲۲) پس از سال‌ها درگیری و تنش بین اوکراین و روسیه و دامن زدن غربی‌ها و آمریکا به این تنش ها، پس از حمایت از استقلال دو منطقه لوهانسک و دونتسک، در راستای حمایت از مردم روس زبان شرق اوکراین فرمان آغاز عملیات نظامی در این منطقه را به نیرو‌های مسلح روسیه صادر کرد.

آمریکا و اروپا پیش از آغاز حملات روسیه به اوکراین به کرات سعی در مداخله در روابط میان این دو کشور داشته و مسبب درگیری‌های کنونی تحریک‌ها و تحریم‌هایی است که واشنگتن در این راه اعمال کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار