کنترل زمان ناوگان حمل و نقل مسافری آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

آقای علیزاده گفت: طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی با هدف خدمات دهی مناسب به مسافران جاده‌ای آغاز شده و تا ۲۱ تیر در پایانه‌های مسافری استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.

این طرح در چارچوب نظارت بر اجرای تبصره ۱و ۲ ماده ۶ ضوابط حمل و نقل مسافر و بند ۶ منشور حقوق مسافر در پایانه‌های عمومی و اختصاصی شرکت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مسافری استان اجرا می‌شود.

 کنترل در مقصد ناوگان ورودی به استان، استفاده از سامانه پلاک خوان و سپهتن برای کنترل زمان سفر از مبداء تا مقصد، استفاده از ظرفیت کلیه تشکل‌های صنفی استان، اطلاع رسانی مسیر‌های ارتباطی به مسافران برای انعکاس شکایات و پاسخگویی فوری به شکایات و نظرات دریافتی مسافران از مهمترین موارد این طرح است.

 با ابلاغ دستورالعمل این طرح تاکید شده نظارت‌ها به طور مستمر و موثر استمرار یابد و با استفاده از تجارب اجرای طرح و ابلاغ آن به نمایندگان اداره کل مستقر در پایانه‌های عمومی مسافری در طول سال نیز اقدامات لازم انجام شود.

 بررسی و برخورد با تخلفات در کمیسیون‌های فوق العاده نیز در این طرح در دستور کار قرار دارد .

مسافران می‌توانند در صورت برخورد با این موارد از طریق سامانه گویای ۱۴۱ اطلاع رسانی کنند تا رسیدگی شود.

ناوگان مسافری آذربایجان شرقی ۶۴۴ دستگاه اتوبوس، یک هزار و ۲۲۷ دستگاه مینی بوس و ۷۹۶ دستگاه سواری کرایه دارد و ۱۲۵ شرکت و موسسه مسافری در استان فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار