روایت دسترنج کشاورزان گندم‌کار / خرید ۲۲۵ هزار تن گندم کشاورزان فارس

مدیر سازمان تعاون روستایی فارس روند مشارکت تیمی سازمانی ارگان‌های دولتی فارس را در امر کاشت، برداشت، خرید و حمل ۲۲۵ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان سال ۱۴۰۱ این استان را روایت کرد.

سیدکاظم موسوی با تاکید بر اهمیت نان در سفره غذایی کشور گفت: در چرخه تولید گندم تا وجود نان در سفره مردم تلاش چندین سازمان دولتی قابل توجه است چرا آگاهی مردم از این چرخه تلاش مستمر، میتواند در بهره‌وری این محصول استراتژیک اثرگذار باشد.

او گفت: در چرخه ارزشمند مزرعه تا سفره و در راستای امنیت غذایی کشور، در اولین قدم از لحظه کاشت تا به ثمر نشستن خوشه‌های طلایی گندم، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی فارس حضور داشتند و پس از آن شبکه تعاون روستایی استان فارس، در راستای حمایت از کشاورزان و کمک به دولت در جمع‌آوری محصول استراتژیک گندم با داشتن ۱۰۰ مرکز خرید در سطح استان فارس با هماهنگی اداره کل غله استان و شرکت خدمات بازرگانی نسبت به خرید گندم اقدام کرده است.

او گفت: در نتیجه این تلاش تیمی سازمانی شبکه تعاون روستایی استان فارس در سال زراعی جاری توانست بیش از ۲۲۵ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان را خریداری کند.

موسوی گفت: حمل ۹۵ درصد از گندم خریداری شده یعنی ۲۰۷ هزار تن به مقصد کارخانجات آرد استان انجام شده و ۱۰۰ مرکز خرید گندم تا پایان فصل برداشت به روند خرید و حمل گندم تا تحقق پیش‌بینی ۲۵۰هزار تن ادامه خواهند داد.

به گفته او، علاوه بر خرید گندم نان، شبکه تعاون روستایی میزان ۱۵۰۰ تن گندم دروم توافقی نیز خریداری و به کارخانجات تولید ماکارونی حمل کرده است و خرید و حمل ۲ هزار و ۱۰۰ تن دانه روغنی کلزا نیز در این مدت توسط شبکه انجام شده است.

موسوی گفت: برداشت و خرید گندم در سال زراعی جاری از ۱۵ فروردین در شهر‌های جنوبی آغاز و پیش بینی میشود برداشت در شهر‌های شمالی استان فارس پایان مرداد پایان پذیرد.

او از تلاش مستمر، همراهی، همفکری و همدلی شبکه تعاون روستایی استان فارس علی الخصوص عوامل مراکز خرید تحت پوشش سازمان تعاون روستایی استان فارس تقدیر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار