دادستانی زاهدان با برگزار کنندگان کنسرت در سیستان و بلوچستان اتمام حجت کرد

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان گفت: تمامی خوانندگان و موسساتی که در این استان قصد اجرای برنامه دارند ملزم به رعایت حقوق شهروندی هستند و در صورت تخطی مورد پیگرد قضایی قرار می گیرند.

به نقل از  دادستانی سیستان و بلوچستان، ابوالفضل احمدزاده  گفت: متاسفانه طی روزهای گذشته یک خواننده گمنام در شهرستان زاهدان حضور یافته و در خلال اجرای کنسرت خود اهانتی به زبان، لهجه و گویش غنی مردم استان سیستان وبلوچستان می کند که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

او گفت نهادهای نظارتی و شورای رسیدگی و نظارت بر اجرای صحنه ای موسیقی در استان که متولی آن فرهنگ و ارشاد اسلامی است باید به صورت جدی و از همان ابتدای امر این موارد را متذکر شوند و نباید به گونه ای پیش بروند که یک نفر از خارج استان بیاید، اهانت کرده و پس از کسب درآمدهای آن چنانی از مردم به آنها توهین کرده و برود.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: تاسف میخورم از اینکه این خواننده که اسم و رسمی خاصی هم در بین هنرمندان پاپ کشور ندارد اینگونه باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی مردم نجیب و فهیم استان شده که این امر به شدت محکوم می باشد و پرونده ای در خصوص اهانت خواننده پاپ مدنظر در دستگاه قضا مفتوح خواهد شد و به تمامی موسسات این چنینی تذکر داده و اتمام حجت می شود تا در اجرای برنامه تمامی مراتب و قوانین را رعایت کنند.

او گفت : تمامی نظارت ها بر کنسرت و سایر برنامه های فرهنگی باید نظام مند بوده و مدعوین از لحاظ فضای فرهنگی، دینی و مردمی توجیه شوند و عموما کسانیکه با فرهنگ غنی مردم سیستان وبلوچستان آشنایی ندارند حق حضور و اجرای برنامه در استان را ندارند که از این پس اگر مشابه این اتفاقات تکرار شود، هم خواننده و هم موسسه مجری مورد تعقیب و پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

او گفت: حفظ شئونات اسلامی و عفت کلامی و گویش صحیح ومحترمانه بر تمام خوانندگان ضروریست و نباید متانت مردم شریف و عزیز و بسیار میهمان نواز این استان خدشه دار شود و چنانچه چنین صحنه هایی به منصه ظهور برسد قطعا و فوری آن کنسرت تعطیل و سابقه موسسات مذکور در اعطای مجوزات ملاک عمل خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار