تمایل آمریکا و اروپا برای بازگشت به توافق هسته‌ای و احتمال از سرگیری مذاکرات در بغداد

کارشناس جغرافیای سیاسی از احتمال برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته‌ای در یکی از کشور‌های اروپایی یا حتی عراق سخن گفت.

کارشناس جغرافیای سیاسی با اشاره به تلاش آمریکا برای گشودن باب گفتگو با ایران، از برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته‌ای در یکی از کشور‌های اروپایی یا حتی عراق سخن گفت.

عمادالدین الحمرونی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: اسرائیل در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران همه تلاش خود را به کار گرفت تا مذاکرات دوحه را به شکست بکشاند و آمریکا نیز موقتا تسلیم فشار‌های اسرائیل شد، زیرا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در انتخابات میان دوره‌ای به لابی صهیونیستی یا یهودی نیاز دارد؛ اما بایدن در سفری که به کشور‌های عربی منطقه خلیج فارس دارد در واقع به دنبال گشودن باب گفتگو با ایران هم هست. گفتگو‌های بعدی درباره برنامه هسته‌ای ایران در یکی از کشور‌های اروپایی خواهد بود و حتی برخی اطلاعات نیز وجود دارد که می‌گوید احتمالا مذاکرات بعدی اروپا و آمریکا با ایران در بغداد پایتخت عراق انجام شود.

به گفته این کارشناس، اروپایی‌ها خواستار بازگشت به توافق هسته‌ای هستند و آمریکا هم از ایران می‌خواهد مسائل دیگر هم در مذاکرات مطرح شود و صرفا به مسئله هسته‌ای محدود نشود بلکه مسئله تقسیم نقش‌ها در منطقه غرب آسیا هم مطرح شود.گفتگو‌های پنهانی بین آمریکا و اروپا درباره بازگشت ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای و نیز بازگشت نفت ایران به بازار‌های بین المللی وجود دارد. می‌توان گفت این مسئله در واقع هدف آلمان و فرانسه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۲:۲۱ ۱۶ تير ۱۴۰۱
اسلحه امریکا تحریم است و اسلحه ایران قیمت نفت و گاز است. اروپا و امریکا تشنه نفت و گاز هستند. هر چه تحریم ها را بیشتر کنند ما هم قیمت نفت و گاز را بالاتر میبریم. قیمت نفت و گاز به تورم و گرانی در بازار ایران ارتباط مستقیم و پایاپای دارد. در همین مدت غنی سازی صد در صد میشود.
آخرین اخبار