مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران:

ترویج ادبیات مقاومت و فرهنگ ایرانی اسلامی ضروری است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش برای تضعیف روحیه حماسی مردم گفت: ترویج ادبیات مقاومت و فرهنگ ایرانی اسلامی برای احیا و تقویت این روحیه ضروری است.

آقای سوقندی در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: از ویژگی‌های برجسته مردم این استان، شهرت آنان در داشتن روحیه سلحشوری و پررنگ بودن فرهنگ حماسه میان آنان است که قابلیت بسیاری برای به تصویرکشیده شدن و ارائه در قالب هنر سینما دارد.

تشکیل شورای سینمایی در استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری و با همکاری حوزه هنری، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر متولیان فرهنگی می‌تواند علاوه بر زمینه‌سازی برای بهبود مشارکت‌ها و هم‌افزایی‌ها به ارتقا این هنر در استان نیز منجر شود.


بیشتر بخوانید


وجود پیوست فرهنگی در تمامی طرح‌ها و برنامه‌ها درنظر گرفته شود.

یکی از پیشنهاد‌های مهم برای ارتقای جایگاه سینما میان مردم آن است که در شورای عمران و شهرسازی استان‌ها به ویژه برای شهرستان‌های در حال توسعه، موضوع ساخت سالن‌های نمایش استاندارد دیده شود که در این رابطه سازمان سینمای برای ارائه کمک‌های فنی برای اجرای تمامی الگو‌های استانداردسازی در این سالن‌ها آمادگی دارد.

 اینکه هنرمندان این استان در بحث فیلم‌سازی به این حوزه توجه خاصی داشته و تولیدات قابل‌توجهی را نیز ارائه کرده‌اند از نظر تربیتی دارای جایگاه بالایی است، کار در این حوزه به دلیل مباحث روانشناسی و جامعه‌شناختی به مراتب سخت‌تر از دیگر حوزه‌های سینمایی است که به نظر می‌رسد بهتر است صداوسیمای مرکز استان برای بهتر دیده شدن این آثار وارد میدان شود.

در بررسی‌های انجام شده مردم همچنان تمایل و گرایش بیشتری به رسانه‌های محلی در مقایسه با رسانه‌های ملی دارند که این موضوع فرصتی است که باید بهتر به کار گرفته شود و بی‌شک پیوند میان صداوسیمای استان، رسانه و اصحاب فرهنگ و هنر به تقویت و اثربخشی بهتر آن منجر خواهد شد.

 برنامه «سینما و تصویر در افق ۱۴۰۴» در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین و به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است که امید می‌رود با هم‌افزایی‌ها و توسعه همکاری‌ها، در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول در حوزه‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و شبکه‌سازی این عرصه در تمامی کشور باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار