روشنگری محیط زیست درباره مجوز احداث کارخانه‌های آسفالت و قیر در نوشهر

اداره کل محیط زیست مازندران در خصوص مجوز احداث کارخانه‌های آسفالت و قیر در نوشهر توضیحاتی داد.

در پی درج گزارشی در یک روزنامه به تاریخ شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱ تحت عنوان به مردم این منطقه رحم کنید، اداره کل محیط زیست مازندران در راستای تنویر افکار عمومی، توضیحاتی ارایه کرد.

در پاسخ اداره کل محیط زیست مازندران آمده است: در سال ۱۳۹۱ جهت اجرای طرح احداث واحد کارخانه آسفالت در مجاورت کارخانه آسفالت اداره راه شهرستان نوشهر (منطقه علی آباد مسیر واقع در جنوب کمربندی این شهر)، از این اداره کل استعلام به عمل آمد که به دلیل استقرار واحد مذکور در عرصه جنگلی و جلگه‌ای منطقه حفاظت شده، با اجرای این طرح مخالفت شد.

پس از آن با توجه به پیگیری‌های متعدد متقاضی و بی نتیجه ماندن استعلام‌های مکرر از دستگاه‌های مرتبط، بنا شد با دستور رئیس وقت سازمان حفاظت محیط زیست، موضوع درکارگروه ماده ۸ استقرار واحد‌های صنعتی استان مطرح شود که در آنجا نیز به دلیل محدودیت‌های موجود، موضوع مورد تایید قرار نگرفته و مقرر شد جهت بررسی‌های بیشتر و تبادل نظر با نمایندگان دستگاه‌های مرتبط، پرونده به کمیسیون ملی در سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارجاع شود.

در نهایت پس از مخالفت سازمان متبوع با موضوع اجرای طرح در کمیسیون مربوطه در سال ۱۳۹۳ و پیگیری‌های مجدد مقامات استانی وقت و بازدید میدانی معاون محیط زیست طبیعی وقت سازمان محیط زیست، موضوع مجدداً درکمیسیون ماده ۸ استان مطرح و با اجرای آن با مدت محدود (به مدت ۲ سال) موافقت شد؛ لذا پس از اتمام مهلت تعیین شده، اخطاریه‌های متعددی از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر در چندین مرحله مبتنی بر جابجایی واحد مذکور برای مدیریت مجموعه صادر شد که در حال پیگیری بوده و تاکنون به نتیجه نرسیده است.

درخصوص واحد تولید قیر نیز قابل ذکر است، تاکنون موافقت نامه‌ای از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران صادر نشده و اداره کل با اجرای آن مخالفت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.