در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

گردش مالی حاشیه‌ای را در کنکور شاهد هستیم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هم اکنون گردش مالی و اقتصادی در حوزه کنکور، ارتقای استاندارد در حوزه آموزش عالی را به همراه ندارد.

 

عادل پیغامی گفت: کارکرد کنکور در سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها با اقتصاد همراه است.

او گفت: بخشی از این اقتصاد در سبد معیشتی خانواده‌ها خود را نشان می‌دهد که باید بودجه‌ای را برای موفقیت فرزندان خود در کنکور و کسب موقعیت‌های شغلی مناسب اختصاص دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر گردش مالی اقتصاد در کنکور مناسب باشد، اهداف کلان و ملی محقق خواهند شد؛ در غیر این صورت هزینه‌هایی از بودجه خانوار و کشور صرف خواهد شد.

او گفت: در طول چند دهه اخیر گردش مالی حاشیه‌ای و بسیار بزرگ را در مسائل کنکور شاهد بوده ایم که بر بودجه کشور، آموزش و پرورش و خانواده‌ها تحمیل کرده که به عنوان صنعت کنکور نامیده می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گردش مالی اقتصاد در حوزه کنکور ارتقای استاندارد در حوزه آموزش عالی را به همراه ندارد و حتی باعث بهبود استاندارد‌های سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها نیز نمی‌شود.

پیغامی گفت: گردش مالی اقتصادی کنکور به نفع عده‌ای و به ضرر خانواده‌ها و اهداف کلان تعلیم و تربیتی کشور است.

او گفت: هر زمانی در اندیشکده‌ها و مجلس، دولت و اخیرا شورای عالی انقلاب فرهنگی که پیرامون کنکور بحث می‌شود، منافع متولیان محدود و انگشت شماری که گردش مالی بسیار بزرگ را از اقتصاد کنکور به خود اختصاص داده اند به خطر می‌افتد و بدون توجه به مزیات کنکور برای خانواده‌ها و تعلیم و تربیت و بودجه کشور تنها به منافع خود فکر می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی متولیان کنکور هزینه‌هایی در شبکه‌های مجازی می‌کنند تا تصمیماتی که به نفع کشور گرفته می‌شوند را مخدوش کنند؛ چرا که منافع خود را در خطر می‌بینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۸ ۲۳ تير ۱۴۰۱
اون گردش مالي ميره تو جيب كنكور آسان استو نميدونم قلم چي بريد تا بيخ ازشون ماليات بگيريد اونلم كه رو تخصصي ها كار ميكنن يه عمومي خود بچه ميخونه با نهايت علالت كه اونم با بي عدالتي دنيال حذفشيد آقاااااا نميخوايم عمومي حذف شه به كي بگيم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۴۹ ۲۳ تير ۱۴۰۱
ما داشتیم درس می خوندیم یه عده تنبل و بیکار اومدن با شماها دست به یکی کردن که فقط به امید اینکه عمومی ها براشون حذف بشه و به جای کنکور امتحانات نهایی بدن پزشکی قبول بشوند .۹۵ درصد مخاااالف مصوبه شورا و مافیا زایی بیشتر هستند مافیای معدل و مدارس غیر انتفاعی مثل خودشون رو هم دارند به مافیای کنکور اضافه می کنند.کافیه دیگه سازمان سنجش انقدر که ما ازشون برای رعایت نکردن قانون کشور شکایت کردیم اعلام رسمی کردند تموم شد دیگه.تماام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۱ تير ۱۴۰۱
لطفا عدالت آموزشی را احیاء کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۱ تير ۱۴۰۱
سوال؟؟ایا گردش مالی موسسات کنکور .رصد میشود؟؟ازتبلیغات صدا و سیما معلوم است که حجم نقدینگی در جریان این موسسات قابل توجه است که انهم از راه ایجاد رعب و دلهره ی از دانش اموزان و خانواده انها کسب میشود ..در حالی که همه میدانند این تحصیلات دانشگاهی بازده مفید و ثمر بخشی هم ندارد (همگان نمونه بسیار سراغ دارند)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۱ تير ۱۴۰۱
کاری به موسسات ندارم بنده امسال کنکوری بودم معلم هامون از عمد خوب درس نمیدادن میگفتن برای نکات اضافه بیاین‌فلان جا اینجا وقت نمیشه یا کلاس فوق برنامه بگیرین منم مجبور شدم کل سال رو خودخوانی‌کنم
آخرین اخبار