ارائه خدمات رایگان ۱۴ کشتارگاه و ۱۶ میدان عرضه و ذبح دام در تهران

مدیرکل دامپزشکی تهران گفت: ۱۰۰ اکیپ ثابت و سیار در صورت درخواست شهروندان به طور رایگان درب منزل خدمات معاینه و ذبح دام انجام می دهند.

آقای مسعود محمدیان مدیرکل دامپزشکی تهران گفت: طی برگزاری جلسات متعدد با دستگاه های ذی ربط برای اجرای نظارت بهداشتی دام های قربانی ۱۶ میدان ثابت و سیار عرضه و ذبح دام، یک‌میدان عرضه  و ۱۴ کشتارگاه دام با کارمزد رایگان در تهران تعیین شده است.

به گفته او، قصابی های منتخب گوشت را بصورت لاشه و قطعه بندی و انجمن های بسته بندی پروتئینی گوشت قربانی را با برچسب عید قربان عرضه می کنند.

محمدیان می گوید: ۲۵۰ دامپزشک و ۳۰ ناظر شرعی در این مراکز مستقر هستند که معاینه قبل، حین و بعد از کشتار را انجام می دهند.

مدیرکل دامپزشکی تهران گفت: طبق قانون سازمان دامپزشکی هر گونه کشتار دام خارج از کشتارگاه به استثنای اعیاد بویژه عید قربان ممنوع است؛ بنابراین شهروندان پس از  تماس با تلفن ۱۵۱۲ می توانند تقاضای دامپزشک به منظور نظارت بر لاشه را انجام دهند و بدین منظور ۱۰۰ اکیپ ثابت و سیار داریم که به شهروندان این خدمت رایگان را می دهند.

با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو همزمان با فصل گرما در برخی استان ها به افراد توصیه می شود که کشتار دام را در مراکز معرفی شده انجام دهند و در صورت ذبح دام درخارج از مراکز ذبح و عرضه دام موارد بهداشتی را رعایت کنند چرا که دام بیمار علایمی ندارد.

بنابر آمار وزارت بهداشت تاکنون گزارشی از بیماری تب کریمه کنگو در استان تهران نداشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار