نسخه جدید گوگل کروم، باگ‌های امنیتی را بر طرف می‌کند

گوگل نخسه جدید گوگل کروم را اعلام کرد که باگ‌های امنیتی و اکسپلویت‌ها را به طور خودکار بر طرف می‌کند.

گوگل در آخرین نسخه به روز رسانی خود یک آپدیت امنیتی برای مرورگر کروم منتشر کرد که به طور خودکار می‌تواند حفره‌های امنیتی را از بین ببرد. این نخسه جدید با نام کروم «Chrome ۱۰۳.۰.۵۰۶۰.۱۱۴» به صورت خودکار به روز رسانی شده و باگ‌های حمله روز صفر یا زیرو دی  (Zero Day)را بر طرف می‌کند و از سیستم شما محافظت می‌کند.  

گوگل به تازگی آخرین مورد از حفره امنیتی که کابران اندروید و ویندوز را هدف قرار داده، از حفره امنیتی روز صفر یا زیرو دی  (Zero Day) به نام «CVE-۲۰۲۲-۲۲۹۴» پرده برداشت.

این چهارمین حفره امنیتی در سال جاری میلادی است که گوگل آن را تائید کرده و باگ‌های آن را بر طرف کرده است.

حفره امنیتی یا اکسپلویت، یک برنامه یا تکه‌ای از کد است که از ضعف‌های امنیتی سیستم، سرویس، نرم‌افزار یا پلاگین‌ها بهره وری می‌کند تا مجرمان اینترنتی بتوانند از آن استفاده کنند.

گوگل کروم برای ویندوز معمولا به صورت خودکار به روزرسانی می‌شود اما برای به روزرسانی دستی می‌توانید روی آیکون سه نقطه در گوشه سمت بالای کروم کلیک کنید و در منوی Help، به بخش About Chrome بروید. پس از دانلود در نهایت روی گزینه Relaunch کلیک کنید تا کروم ریستارت شود.

همچنین کاربران اندروید که از کروم استفاده میکنند، نیز از این اکسپلویت در امان نیستند و باید هرچه سریع‌تر کروم خود را به روز رسانی کنند. این اکسپلویت بر برنامه‌هایی اندورید نیز تاثیر می‌گذارد. نسخه جدید و محافظت شده کروم «۱۰۳.۰.۵۰۶۰.۷۱» برای گوشی‌های اندورید از طریق  گوگل پلی در دسترس خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار