زلفی گل:

نگاه داوطلبان به آینده شغلی از دلایل اصلی تغییر اقلیم آموزشی است

وزیر علوم علوم تحقیقات و فناوری گفت: دلیل اصلی تغییر اقلیم در آموزش عالی نگاه داوطلبان به آینده شغلی رشته‌ها است و داوطلبان رشته را بر مبنای آینده شغلی انتخاب می‌کنند.

 زلفی گل گفت: این وضعیت باعث شده است که یکسری از رشته‌ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرطرفدار باشند و در سایر رشته‌ها تمایل زیادی برای انتخاب و تحصیل دانشجویان وجود نداشته باشد.

او می گوید: کاهش میزان داوطلبان در برخی رشته‌ها از جمله ریاضی فیزیک نشان‌دهنده این است که توزیع متوازن استعداد‌ها را در کشور نداریم و در نتیجه شخصیت علمی کشور هارمونیک و متوازن نخواهد شد.

وزیر علوم علوم تحقیقات و فناوری گفت: برای رقم زدن شرایط بهتر و متناسب با منافع ملی، برنامه ریزی لازم انجام شده است.

زلفی گل گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، شیوه پذیرش دانشجویان توسعه می‌یابد؛ به عنوان مثال کسانیکه در رشته تجربی رتبه خوبی آورده، اما رشته‌های پرمتقاضی را نمی‌تواند انتخاب کنند، بر این مبنا می‌توانند در سایر زیر نظام‌های آموزشی انتخاب داشته باشند و افراد با استعداد در سایر رشته‌ها به طور متناسب توزیع می‌شوند که این امر نیازمند کار کارشناسی بیشتر است.

او می گوید: در آینده با مطالعات و استفاده از ظرفیت موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، راهکار‌های مناسب و عملیاتی را برای برگرداندن اقلیم آموزشی به حالت متوازن و هارمونیک انجام و گام‌های موثری در این خصوص برداشته خواهد شد.

وزیر علوم علوم تحقیقات و فناوری گفت: برای زمینه توسعه آموزش عالی در کشور پنج اولویت در نظر گرفته ایم و مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، آموزش، پژوهش و برونداد هدفمند، شاگرد، فناور و نوآور پروری و  تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش محور‌های توسعه آموزش عالی پیش بینی شده است که تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های که در آموزش عالی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری مراکز رشد وجود دارد نهایت استفاده را داشته باشیم.

 زلفی گل می گوید: پردیس دانشگاه زنجان شرایط بسیار خوبی را برای توسعه دارد و از طرفی دانشگاه زنجان می‌تواند از ظرفیت هماهنگی مدیریت کلان استان زنجان با این دانشگاه نهایت استفاده را داشته باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه رییس سازمان امور دانشجویان، روز دوشنبه وارد زنجان شد و مورد استقبال شماری از مسوولان استان قرار گرفت.

محمدعلی زلفی گل در بدو ورود به زنجان با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه زنجان، به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.

کلنگ زنی خوابگاه دانشجویی متأهلی، بهره برداری از خوابگاه ورقایی، بازدید از مجموعه‌های ورزشی و بهداری دانشگاه زنجان، بازدید از تصفیه خانه، افتتاح سایت تیراندازی اهداف پروازی، بازدید از مجتمع فناوری و مرکز نوآوری و فناوری کار مشترک و شرکت در جلسه‌ای با حضور مسوولان دانشگاه زنجان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای سفر یک روزه زلفی گل به زنجان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.