رئیس دستگاه قضا:

آمریکا نمی‌تواند به تمامیت ارضی ایران نگاه چپ کند

حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: وقتی ارتش تنها بخش کوچکی از قدرت خود در حوزه پهپادی را معرفی و رونمایی می‌کند، دشمنان ما از تعجب انگشت به دهان می‌شوند.

رئیس دستگاه قضا با حضور در دانشگاه دافوس ارتش با اشاره به فرماندهی مقام معظم رهبری بر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: امروز مقام معظم رهبری، ولی‌امر و بالاترین شخصیت از لحاظ جایگاه حقوقی و شخصیتی، عهده‌دار مسئولیت فرماندهی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است که حقیقتا افتخار بزرگی برای نیرو‌های مسلح محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران که در قانون اساسی آمده است، گفت: «حفظ استقلال، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی»، «دفع هرگونه تجاوز و شرارت از کشور»، «پیشرفت و تعالی در پرورش و تربیت نیروی انسانی در تراز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران» و همچنین «پیشرفت علمی و بروز رساندن تجهیزات و آموز‌ش‌ها در حد عالی»، از جمله وظایف نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است و بدون مبالغه می‌گویم که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در انجام وظایف خود طی بیش از ۴ دهه گذشته از همه نهاد‌ها موفق‌تر عمل کرده است.

رئیس دستگاه قضا به دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه که تنها در خصوص نیرو‌های مسلح است اشاره کرد و گفت: حضرت سجاد (ع) که واقعه عاشورا در کربلا را دیده‌اند و فرماندهی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر نیرو‌های مسلح را درک کرده‌اند، دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه را صرفا و به صورت مفصل، به نیرو‌های مسلح و مرزداران اختصاص داده‌اند و من وقتی‌که این دعا را می‌خوانم با تمام وجود و قلبم می‌گویم که‌ای کاش من هم مرزدار و عضو نیرو‌های مسلح بودم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه با بیان اینکه بسیاری از شهیدان، امرا، فرماندهان، شخصیت‌ها، دستاورد‌ها و توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ناشناخته مانده است، بر معرفی و تبیین این موارد برای آحاد مردم تاکید کرد و اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و به طور کلی نیرو‌های مسلح ما در مقطع پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستاورد‌های شگرفی را به دست آوردند لذا ضروری است این دستاورد‌ها و توانمندی‌ها تا آنجایی که به لحاظ طبقه‌بندی مسائل امکان دارد، معرفی و تبیین شوند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به دستاورد‌های دفاعی و نظامی نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف از جمله حوزه پهپادی تصریح کرد: امروز دشمنان ما، استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا نمی‌توانند به امنیت و استقلال و تمامیت ارضی ما نگاه چپ داشته باشد و این امر بواسطه مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: نیرو‌های مسلح و ارتش ما وقتی تنها یک بخش کوچک از قدرت و توانمندی دفاعی و نظامی خود در حوزه پهپادی را معرفی و رونمایی می‌کند، دشمنان ما از تعجب انگشت به دهان می‌شوند و به فکر فرومی‌روند که علی‌رغم همه عداوت‌ها و تنگنا‌ها و مضایقی که طی ۴۳ سال ایجاد کردند، چگونه این پیشرفت‌های شگرف برای تأمین و ارتقاء سطح امنیت و آرامش مردم ایران اسلامی توسط نیرو‌های مسلح و ارتش حاصل شده است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به ابتکارات، خلاقیت‌ها و به کارگیری دانش و فناوری در حوزه‌های مختلف تجهیزاتی و راهبردی در سطوح و بخش‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ضروری است این محصولات و دستاورد‌هایی که حاصل نبوغ، خلاقیت، دانش‌افزایی و قدرت ارتش جمهوری اسلامی است تا آنجایی که ملاحظات مربوطه اقتضا می‌کند، برای عموم مردم در جامعه تبیین و معرفی شوند؛ چرا که این امر نقش و تأثیر بسزایی در افزایش روحیه و امید مردم و بویژه نسل جوان ما دارد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: دستاورد‌ها و توانمندی‌هایی که نیرو‌های مسلح ما و ارتش ما طی سالیان اخیر به دست آورده‌اند علی‌رغم مشکلات و موانع فراوانی بوده که بر سر راه این نیرو‌های جان برکف وجود داشته است؛ دشمنان و شیطان‌صفتان به زعم خود تلاش کردند تا با ایجاد محاصره اقتصادی و تجهیزاتی از ورود مواد اولیه ادوات نظامی و دفاعی به کشور ما جلوگیری کنند، اما جوانان و دانشمندان ما بویژه در بخش دفاعی در بسیاری از حوزه‌های مرتبط با تجهیزات و ادوات به خودکفایی نایل آمدند و دستاورد‌های شگرفی را در این حوزه برای ارتقاء امنیت مردم کسب کردند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه یکی از مصادیق جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است را معرفی و بیان دستاورد‌ها و توانمندی‌های شگرف نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی دانست و گفت: امروز عزت، استقلال، اقتدار و بازدارندگی دفاعی و نظامی کشور ما و حفظ انسجام و تمامیت ارضی ما مرهون اقدامات و مجاهدت‌های نیرو‌های مسلح و فرماندهان و افسران و کارکنان ارتش تحت فرماندهی فرماندهی معظم کل قوا است.

رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره به تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید و بیش از ۲۰۰ هزار جانباز از سوی ارتش به انقلاب و کشور، بیان داشت: باید در راستای معرفی و شناساندن این شهیدان والامقام و این جانبازان و شهیدان زنده که عزت و اقتدار و استقلال کشور مرهون مجاهدت‌های آنان است، اقدامات و تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

رئیس عدلیه در ادامه به خدماتی که نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی در مواقع بحرانی و در زمان وقوع بلایای طبیعی به مردم در گوشه و کنار ایران اسلامی ارائه می‌دهند اشاره کرد و از حضور سریع و به موقع نیرو‌های ارتش برای یاری‌رسانی به مردم در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی، تقدیر به عمل آورد.

رئیس قوه قضاییه در پایان خطاب به فرماندهان و دست‌اندرکاران ارتش گفت: مسائل پیچیده مربوط به حوزه کاری خود که به قوه قضاییه مرتبط می‌شود و یا دستگاه قضایی می‌تواند در راستای حل و رفع آن‌ها کمک و یاری کند را به ما منتقل کنید و ما برای ورود به این قبیل موضوعات و مساعدت در جهت حل آن‌ها آمادگی داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۵:۰۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
رئیس قوه قضایی بفکر دزدیها وزمین خورها توجه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
به غیر از داداشامون چین و روسیه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۲:۴۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
خصوصا لواسون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
با این بازداشت‌ها و محاکمه ها افتاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
جناب اژه ای عزیز همشهری گرامی بنده
تعامل با جهان بهتر از در افتادن با جهان هست دارن از داخل نابودمون میکنن مسولان فعلی و قبلی هم که اندازه مورچه نمیشه بارشون کرد در علم سیاست و اقتصاد ما در ضعف هستیم قبول کنید و بعنوان دلسوز مشورت واقع بینانه بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
چون ۳۲ سال برخی مردم غربزده‌بازی درآوردن و دوما سازش با مستکبران یعنی بی غیرتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
آمریکا با ارتش هالیوودیش فقط بدرد فیلم و بازی کامپیوتری میخوره، در واقعیت جیگر جنگ با ایران نداره میدونه چه عواقبی سختی براش خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
حرفش و خودش را خیلی قبول دارم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
احسنت

درود بر مردان خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
شما فرمودین که با تمام وجود قلبم می‌گویم که‌ای کاش من هم مرزدار و عضو نیرو‌های مسلح بودم.!!!!! مگر نیستین؟ شما در راس قوه قضاییه بایستی با مفسدان اقتصادی و فرهنگی و ....بخصوص قضاتی که احتمالا با قضاوت ناعادلانه خود به نظام و ملت خیانت می‌کنند، با جدیت برخورد کنید تا هیچ قاضی ای به خود اجازه ندهد که حقی را پایمال کند هر چند که ۹۰درصد قضات انصافا خوب عمل می‌کنند اما برای ارگانی مثل قوه قضاییه وجود یک قاضی فاسد هم زیاد است چرا که با عمل غیر اسلامی و غیر قانونی یک قاضی ، ممکن است جامعه ای به فساد کشیده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
آقای اژه ای عزیز آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند ، شما روی منافقین داخلی ، اعم از قضات خائن و افراد و گروه های وابسته به غرب که در ایران روی اعصاب و روان ملت حرکت می‌کنند تا مردم رو از نظام متنفر کنند ، بیشتر نظارت کنید چرا که ضربه هایی که این افراد به فطرت پاک ملت ایران می‌زنند از بمب اتم بدتر است ، روی قضات که بعضا اهل رشوه و خیانت هستند بیشتر نظارت بشه چرا که این افراد بایستی از صفحه قضاوت که هیچ بلکه از صفحه روزگار حذف شوند چرا که اگر یک قاضی مرتکب فسادی شود ، دیگر تمام ملت دیدگاهتان نسبت به وجود عدالت ، اسلام و اجرای احکام اسلامی ازبین خواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۱ تير ۱۴۰۱
آقای اژه‌ای شمال را دادید به روسیه .جنوب را هم دادید به چین .چه اشکال داره عزیز من یه وجب هم از غرب و شرق را بدید به آمریکا و انگلیس .زیاد سخت نگیر آقای اژه‌ای
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۳:۳۴ ۲۱ تير ۱۴۰۱
فعلا زمین خواران و سازمانها چنان مشغول بخور و بخور هستند که چیزی به آمریکا نمیرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
پس چرا اولا برخورد میشه دوما طبق اسناد به دست آمده پولها بخشی به ضدانقلابهای آمریکایی میرسه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۱ تير ۱۴۰۱
اینکه چیزی نیست ما هم وقتی دزدی خاوری را دیدیم که دزدید و برد بدون آنکه کسی بهش چپ نگاه کند انگشت به دهان ماندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
داشتیم یه بار بهش نزدیک می‌شدیم که کانادا نذاشت افتاد؟
Sweden
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۱ تير ۱۴۰۱
وقت ان است که برجام را به زباله دان تاریخ سپرد و اقدام به باز گشایی عصر نوین با گسترش دیپلماتیک فعال تجاری سیاسی دوستانه و احترام امیز با همه کشورهای همسایه و منطقه در راستای خنثی سازی اقدامات امریکا نتانیاهو در انزوای ایران پرداخت. تامیین امنیت اسایش و رفاه اجتماعی سیاسی مالی مردم در جامعه از بنیان اساسی پشتوانه چنین سیاست خارجی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۲۱ تير ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۱ تير ۱۴۰۱
نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۱ تير ۱۴۰۱
من نشنیدم مسئو ل بلند پایه ی امریکایی بگوید ایران نمیتواند به تمامیت ارضی امریکا چشم بد کند . اقای اژه ای این حرفها نشان از ضعف است ما نباید موضعمان دفاعی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۱ تير ۱۴۰۱
امریکا قابل اعتماد نیست امریکا دوست ما نیست و نخواهد بود رابطه با امریکا اشتباه است.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۱ تير ۱۴۰۱
غلط میکنن به اراضی ایران چپ چپ نگاه کن البته اگه اراضی توسط آقازاده ها باقی مانده باشد ما ملت که اراضی نداریم همه اش متعلق از ما بهترون ای آقا دلت خوشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۱ تير ۱۴۰۱
بهتره تو بفکر دستگاههای اجرایی خودتون باشی ک هر پرونده شکایتی چن سال طول میکشه بعدشم بعد چن سال ورای نهایی میگن مجرم حق اعتراض داره مسخره س
آخرین اخبار