در ادامه تناقض ها برای برگزاری کنکور ۱۴۰۲؛

تغییرات کنکور ۱۴۰۲ اجرایی می شود/ تخطی از این مصوبه پیگرد قانونی دارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تخطی از مصوبه تغییرات کنکور ۱۴۰۲ پیگرد قانونی دارد.

منصور کبگانیان گفت: با توجه به اظهار نظرها و تعابیر غیر دقیق روزهای اخیر درباره مصوبه سنجش و پذیرش شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط برخی افراد که هیچ گونه مسئولیتی در این شورا ندارند، لازم است مطالبی را اعلام کنم.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مصوبه اصلی در رابطه با کنکور ۱۴۰۲ تحت عنوان "سیاست‌ها و ضوابط سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی" در جلسه ۸۴۳ مورخ ۱۵ تیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و ابلاغ شده است. هرگونه تخطی از اجرای این مصوبه موجب پیگرد قانونی خواهد بود.

کبگانیان  گفت: خوشبختانه مصوبه "تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی" که در جلسه ۸۶۳ مورخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود نیز توسط رئیس جمهور محترم و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضاء رسیده است. 

او گفت: این مصوبه تغییرات زیادی نسبت به ابلاغیه قبلی ندارد. یکی از این تغییرات مربوط به سال‌های ۱۴۰۳ و بعد از آن است که تعمیم تدریجی سوابق تحصیلی به پایه‌های یازدهم و دهم را مد نظر قرار داده است. به همین علت تاثیر سابقه تحصیلی پایه دوازدهم برای سال ۱۴۰۲ به صورت تاثیر قطعی (و نه تاثیر مثبت) از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد تقلیل یافته است تا از سال ۱۴۰۳ به بعد به تدریج میزان تاثیر قطعی به ۶۰ درصد افزایش یابد.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: همان طور که در مصاحبه‌های مکرر دبیر محترم شورای عالی و اینجانب از تاریخ این مصوبه یعنی ۱۵ تیر ۱۴۰۰ و بعد از آن اعلام شده است، فلسفه اصلی این تصمیم، بها دادن به عمق یادگیری دانش‌آموزان عزیز و تقویت جایگاه نظام آموزش و پرورش کشور و جایگاه مقدس معلمان پرتلاش این بخش است که متاسفانه در سال‌های اخیر در سایه مهارت‌های تست‌زنی و کلاس‌های کنکور، گم شده و به تدریج در خطر اضمحلال کامل قرار گرفته بود. ضمنا بدیهی است که تعیین سرنوشت ۱۲  سال تلاش و تحصیل و سنجش‌های تشریحی داوطلبان عزیز در ۴ ساعت به صورت تستی و نه تشریحی، علاوه بر تحمیل هزینه‌های فراوان کلاس‌های کنکور، موجب اضطراب‌ها و اختلالات فراوان روانی بود که طی نظرسنجی‌های معتبر برای شورای عالی مسجل بوده است.

کبگانیان گفت: با آرامش کامل در سال تحصیلی آینده به یادگیری عمیق متون درسی رسمی پرداخته و برای اطلاع از ابعاد مختلف مصوبات فوق‌الذکر صرفا به بیانات دبیر محترم شورای عالی و اینجانب توجه نمایند. البته تا قبل از شروع سال تحصیلی کلیه جزئیات و آئین‌نامه‌های اجرائی مربوط به این دو مصوبه نیز توسط مسئولین اجرائی ذی ربط، یعنی وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای سنجش و پذیرش، اعلام خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد که منافع عظیم برخی سوداگران و مافیای کنکور باعث شده است که مرتبا با ایجاد تشویش اذهان دانش‌آموزان و برخی مسئولین محترم، با هرگونه اصلاح روش‌های قدیمی و رفتن به سمت شیوه‌های علمی و تعمیق یادگیری و سنجش تشریحی و عادلانه، مقاومت و کارشکنی کنند. در این رابطه مجددا به این موسسات محترم و متنفذین مرتبط با این موسسات توصیه می کنیم که روش‌های کاری خود را با این اصلاحات تطبیق دهند؛ بنابراین هرگونه شبهه‌افکنی و ایجاد تشویش اذهان دانش‌آموزان عزیز و خانواده‌های محترم موجب پیگرد قانونی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۷:۳۰ ۲۴ تير ۱۴۰۱
با اعصاب بچه های مردم بازی نکنید زودتر تصمیم قطعی رو اعلام کنید خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۱۸:۰۴ ۲۳ تير ۱۴۰۱
توان اجرایی نداره این تغییرات. خلاصه ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۳ تير ۱۴۰۱
از ایشان ممنونم، امیدوارم مسئولان دیگر هم مسئولانه سخن بگویندزیرا با هر اظهارنظر میلیونها نوجوان دچار استرس و ناراحتی می شوند. دوسال است که گفته اند دروس عمومی در کنکور نیست،پس دروس عمومی را با روش دیگری خوانده اند، اینقدر با اعصاب بچه ها بازی نکنید لطفا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۳ تير ۱۴۰۱
درود بر شورای عالی انقلاب فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۰۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
چرا تو کشور هیچی سرجای خودش نیست به شورای عالی انقلاب فرهنگی چه ربطی داره که کنکور چجوری برگزار میشه ؟؟!!! ۴ساعت کنکور امسال و نتوانستید سالم برگزار کنید کلی تقلب شد از کجا میدونید میتونید تشخیص بدین. کدوم مدرسه تقلب نکرده و معدل و بالا نبرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۸ ۲۳ تير ۱۴۰۱
عمومی حذف بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۴ ۲۳ تير ۱۴۰۱
نکنه این آقا،خانم زاده ویاآقازاده ای دارند که می خواهندبازوروقلدری ترکمنچای کنکور را به کشور ومردم تحمیل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۳ تير ۱۴۰۱
بنده های خدا یه سری اعتراف کردن چه همه معدلارو بیست دادن حالا شما میخواهین نادیده بگیرین
حساب کنید درسایی مثل فارسی و امثالهم که تشریحی و سلیقه این طرف بیست گرفته باشه !!!!!!
Germany
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
بلاخره ما چه کنیم آقا ما مسخره شماییم
ریاست جمهوری مصوبه را ابلاغ نکردند
حالا تاثیر قطعی ای در کار نیست تنها تاثیر مثبت است
اگر غیر از این باشد این حق برای ما اولیای دانش آموزان محفوظ است که به دلیل بازی با احساسات دانش آموزان و تشویش افکار عمومی هم از شخص شما و هم از سازمان سنجش شکایت کنیم این را می گوییم که حواستان جمع باشد.
Switzerland
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
بهتره بفهمید فرق اعلام مصوبه و ابلاغ مصوبه چیه خودتونم گول نزنید تا الآن چندین بار عقب افتاده و ابلاغ نشده وقتی کلی اکال اجرایی و حتی منطقی و ریاضی داره این دوستانی هم که میان سنگ شورا رو به سینه میزنن یا نا آگاهن یا جیره خورشونن خداروشکر که ابلاغ نشد و این طرح رانتی پر فساد رفت پی کارش زور نزنید.
United States of America
معراج
۲۱:۲۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
شورای انقلاب فرهنگی نمیتونه دیگه کاری کنه چون اگه کاری کنه خلاف قوانینه
باید تا ۱۵ ام اعلام میکردند که نشد '
دیگه نمیشه
تامام
عمومیا هم هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
درود بر شورای انقلاب فرهنگی که مقابل این مافیا می ایستد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
قرار بود سی درصد ظرفیت پزشکی از مقطع کارشناسی جذب بشه، چه شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
کنکور نیاز به خانه تکانی اساسی داره با توجه به تاثیرات روحی روانی، اقتصادی و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
سازمان سنجش که مخالف این حرف زده
آخرین اخبار