جلوی تعطیلی واحد‌های تولیدی را می‌گیریم

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: جلوی تعطیلی واحد‌های تولیدی را می‌گیریم، زیرا به‌واسطه احکام قضایی نباید یک واحد تولیدی تعطیل شود .

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی عصر امروز در آیین افتتاح همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان آیدکس ۲۰۲۲ گفت: این قول و اطمینان را به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان واقعی در استان کرمان می‌دهیم که حمایت حقوقی و قضایی از آن‌ها صورت می‌گیرد.

او گفت: این اطمینان را می‌دهم دستورات، احکام و آرای قضایی که صادر می‌شود هیچ گاه به این سمت و سو نمی‌رود که مانع تولید در استان شود و حتما پشتیبانی لازم را از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران می‌کند.

حمیدی گفت: جلوی تعطیلی واحد‌های تولیدی را می‌گیریم، زیرا به‌واسطه احکام قضایی نباید یک واحد تولیدی تعطیل شود و یا مانع تولید شویم.

او گفت: قوه قضاییه از مدیران و سرمایه‌گذارانی که برای پیشبرد اهداف استان ریسک‌پذیری مثبت داشته باشند، حمایت می‌کند و اگر مدیر ما مانعی را از سر راه بردارد، مطمئن باشد مورد حمایت قوه قضاییه و دستگاه قضایی قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: همان‌قدر که خودمان را موظف می‌دانیم با فساد برخورد کنیم همان‌قدر هم خود را مقید به حمایت از سرمایه‌گذاران می‌دانیم.

همچنین قاسمی رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران در سخنانی گفت: اتاق کرمان جزو اتاق‌های پیشرو در کشور است و حدود ۳ هزار صفحه سند آمایش استان کرمان تهیه شده است و در این اسناد تمام ظرفیت‌های استان به تفکیک بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و ... تدوین شده و ماموریت استان نیز مشخص شده است.

او از شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان خبر داد و گفت: اگر بخواهیم واقع‌بینانه نگاه کنیم شاید بتوان گفت نکته‌ای نمانده که در سند آمایش استان کرمان گفته نشده باشد.

قاسمی گفت: با این واقعیت مواجه هستیم که سال‌های سال است که از اینگونه اسناد تهیه شده است و در کشور به وفور وجود دارد، اما آن چیزی که این همایش را نسبت به همایش‌های قبلی متمایز می‌کند این است که امروز کرمان این پرچم را بلند کرده که اسیر این گونه سند‌ها نباشیم و قرار است، یک کار متفاوت انجام دهیم.

به گفته او : برای نخستین بار بخش خصوصی با همکاری دولت در کنار هم قرار است، مسیر توسعه استان را مشخص کند و تفاوت این است که سند آمایشی را از نگاه بخش خصوصی تهیه کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: در هیچ کشور پیشرفته‌ای نفت و گاز وجود نداشته که موجب توسعه باشد و دولت با ابزار‌هایی مانند زمین، مالیات و اعتبار حقوقی کشور‌ها را توسعه داده است و باید این نگاه دولتی که آیا بودجه وجود دارد و یا اینکه پول در صندوق توسعه هست یا خیر را تمام کنیم.

قاسمی همچنین تحریم‌ها را یکی دیگر از معضلات خواند و گفت: تحریم‌ها مانع جدی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است و تامین مالی برای پروژه‌های بزرگ ایجاد کرده است.

او گفت: دولت باید مدیریت سود در مقابل ارزش را انجام دهد و زنجیره ارزش را در فولاد و پتروشیمی فدای سود کرده‌ایم و دولت باید مدیریت می‌کرده، اما این کار را نکرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار