شهروند خبرنگار تهران؛

گلایه مندی شهروند از ثبت اطلاعات اشتباه در شناسنامه

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از ثبت اطلاعات اشتباه در شناسنامه اش خبر داد و از این موضوع گلایه مند است.

شناسنامه و کارت ملی یکی از اسناد هویتی است و باید هر شهروندی این دو سند هویتی را داشته باشد و صدور این مدارک بر عهده سازمان ثبت احوال کشورمان است، اما چندی پیش شهروند ما برای گرفتن شناسنامه جدید اقدام نموده اما اطلاعات به اشتباه ثبت شده است به همین دلیل از عملکرد این سازمان گلایه‌مند است و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

متن پیام شهروند خبرنگار

اوایل خرداد برای تعویض کارت ملی به دفتر پیشخوان مراجعه کردم، اما به دلیل اینکه شناسنامه ام قدیمی و کهنه بود گفتند ابتدا باید شناسنامه ام را تعویض کنم سپس برای تعویض کارت ملی اقدام کنم. اما مدارکی که برای تعویض شناسنامه نیاز بود شامل اصل و کپی کارت ملی، اصل و کپی شناسنامه، شماره ملی پدر و مادر، کپی چهار صفحه نخست عقدنامه ازدواج و ۶ قطعه عکس بود، اما مدارک مورد نیاز همراهم نبود و عقدنامه در شهرستان بود و باید با پست ارسال می‌کردند که زمان زیادی طول کشید بعد از آماده شدن مدارک در تاریخ ۲۱ خرداد مجدد به دفتر پیشخوان مراجعه کردم و رسیدی دریافت کردم و ۱۰۱ هزار تومان برای اداره ثبت احوال و دفتر و همینطور ۷۰ هزار تومان برای ۶ قطعه عکس هزینه کردم. شناسنامه جدید بعد از سه هفته آماده شد، اما برخی اطلاعات شناسنامه ام به اشتباه ثبت شده بود و باید مجدد اقدام می‌کردم و کلی هم زمان صرف اصلاح شناسنامه ام باید صرف می‌کردم. مجدد به همان دفتر پیشخوان مراجعه کردم، اما گفتند به دفتر آن‌ها مرتبط نیست و باید به اداره ثبت احوال منطقه مراجعه کنم و گفتند دفتر پیشخوان فقط مدارک تحویل می‌گیرد و به اداره ثبت احوال ارسال می‌کنند تا شناسنامه صادر شود و هیچ اطلاعاتی در دفتر پیشخوان ثبت نمی‌شود. اما من را به اداره ثبت احوال منطقه شمیران فرستادند، چون دفتر پیشخوان دولت نیز در همان محدوده بود.
به اداره ثبت احوال شمیران واقع در ابتدای زعفرانیه خیابان توتونچی مراجعه کردم ابتدا اشتباهی که صورت گرفته بود را قبول نمی‌کردند، اما بعد از دیدن کپی شناسنامه قدیمی ام این اشتباه را قبول کردند و متوجه این موضوع شدند که می‌تواند اشتباه هم در ثبت شناسنامه‌ها صورت بگیرد، اما بعد از بررسی و قبول اشتباه گفتند این اشتباه به آن‌ها مرتبط نیست و باید به همان دفتر پیشخوانی که برای انجام این کار مراجعه کرده بودم بروم و یا به ثبت احوال شهر ری مراجعه کنم؛ و من موضوع اینکه دفتر پیشخوان هم قبول نکرده است را به آنها گفتم اما آن‌ها باز هم قبول نکردند و گفتند باید به اداره ثبت احوال شهرری مراجعه کنم، چون تمام شناسنامه‌ها در آنجا چاپ می‌شود، اما ما باید برای همین کار ۲ الی ۳ روز زمان صرف کنیم و از این اداره به آن اداره برویم تا کارمان انجام شود و از طرف دیگر از کار‌های روزمره خود صرف نظر کنیم چندین بار اصرار کردم، اما باز هم قبول نکردند.
ما در گذشته شنیده بودیم که در شناسنامه نام و نام خانوادگی به اشتباه ثبت شده است و ما تصور نمی‌کردیم این اشتباه همچنان وجود دارد و ثبت احوال اطلاعات را اشتباه ثبت می‌کند و از همه مهمتر اینکه کسی مسئولیت این اشتباه را نمی‌پذیرد و پاسخگو نیستند و ما باید مجدد زمان و هزینه صرف کنیم تا اشتباهات شناسنامه اصلاح شود به طوری که از گرفتن شناسنامه جدید صرف نظر کردم. خواهش می‌کنم از مسئولان به این مشکل رسیدگی کنند.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران


بیشتر بخوانید:

انتظار ۱۰ میلیون نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند

 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار