۸ هکتار فضای سبز در ورودی حسن‌آباد احداث می‌شود

شهردار سنندج گفت: در راستای توسعه سرانه فضای سبز ۸ هکتار فضای سبز در ورودی حسن‌آباد سنندج احداث می‌شود.

سید انور رشیدی در جریان بازدید از حسن‌آباد سنندج که با حضور فرماندار سنندج و جمعی از مدیران شهرستانی انجام گرفت، گفت: خدمت به مردم و تلاش در راستای پاسخگویی به مطالبات آنان را بزرگترین توفیق برای خود می‌دانیم و از تمام توان و ظرفیت‌ها بهره خواهیم گرفت.

شهردار سنندج گفت: حسن‌آباد در ضلع جنوبی شهر سنندج به دلیل قرار گرفتن در جوار تپه تاریخی و قلعه باستانی حسن‌آباد داری ویژگی‌های زیادی به لحاظ فرهنگی، گردشگری و ... است.

او می گوید: مشکلات متعددی در حوزه شبکه فاضلاب، معابر و شوارع، ساماندهی مسیر رودخانه چم قوله و ... در این ناحیه وجود دارد که در راستای بررسی و اتخاذ چاره رفع این مشکلات بازدید امروز به همراه فرماندار سنندج انجام گرفت.

رشیدی گفت: با وجود تمام مشکلات و محدودیت‌های اعتباری در سال جاری ۱۸ هزار مترمربع آسفالت با صرف اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان در ناحیه منفصل شهری حسن‌آباد انجام شده است.

شهردار سنندج گفت: مضاف این میزان آسفالت انجام شده برنامه ما اجرای ۷ هزار متر مربع آسفالت دیگر در این ناحیه تا پایان فصل عمرانی است.

او از برنامه‌ریزی برای اجرای ۸ هکتار فضای سبز در ورودی حسن‌آباد خبر داد و گفت: در کنار این مهم اجرای لکه‌های فضای سبز در داخل بافت قدیم و جدید ناحیه منفصل شهری حسن‌آباد در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار سنندج گفت: در راستای خدمت به مردم و ارتقای رضایت‌مندی ساکنین این محدوده شهرداری سنندج با مالکینی که اراضی آن‌ها در طرح تفصیلی قابلیت اجرای فضای سبز و فضا‌های عمومی را داشته باشد حاضر به تهاتر هستیم.

رشیدی می گوید: ادامه روند اجرای پروژه ساختمان آتش نشانی حسن آباد که به دلیل نبود اعتبار سالهاست رها شده بود مجددا شروع به کار خواهد کرد که در همین راستا قرارداد ۳.۵ میلیارد تومانی با پیمانکار بسته شده است.

او گفت: طرح مطالعاتی رودخانه "چه‌مه قوله" ناحیه منفصل شهری حسن‌آباد انجام شده است، ساماندهی این رودخانه نیازمند ۴۱ میلیارد تومان اعتبار بر اساس برآورد امروز است که در صورت تامین اعتبار توسط «ستاد بازآفرینی» شهرداری آمادگی لازم را برای پاسخگوی به این مطالبه به حق ساکنین حسن‌آباد دارد.

شهردار سنندج نسبت به تامین فضا برای ایجاد کتابخانه در ناحیه منفصل شهری حسن‌آباد قول مساعد داد و گفت: با توجه به نیاز این ناحیه و در راستای پاسخگویی به مطالبه ساکنین و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در پایتخت کتاب ایران حاضر به تامین فضا برای ایجاد کتابخانه در این نقطه هستیم.

رشیدی گفت: ساختمانی به مساحت ۱۰۰ متر از فضا‌های خود شهرداری و یا تقبل اجاره برای راه‌اندازی کتابخانه در حسن‌آباد در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار خواهیم داد.

او گفت: در راستای ارتقای سطح رفاه شهروندان در حد توان تلاش خواهیم کرد معتقدیم که مشکلات زیادی در ناحیه منفصل شهری و حاشیه‌ها وجود دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و تامین اعتبار مورد نیاز به صورت اولویت‌بندی شده زمینه رفع این مشکلات را فراهم سازیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.