پیشگیری و کنترل بیماری لکه سفید در ۵ استان کشور

ششمین کاروان ترویجی ارتقاء بهره‌وری کشاورزی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری لکه سفید به صورت همزمان در خوزستان و ۴ استان دیگر برگزار شد.

با توجه به بروز بیماری لکه سفید میگو در برخی استان‌ها و احتمال گسترش و نیز لزوم انتقال دانش در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری، ششمین کاروان ترویجی ارتقاء بهره‌وری کشاورزی در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، گلستان و سیستان و بلوچستان  پیرامون مدیریت پیشگیری از بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو برگزار شد.

این کاروان هم اندیشی جهت انتقال دانش، فناوری و یافته‌های پژوهشی و با هدف افزایش ضریب نفوذ دانش، تبادل اطلاعات با کارشناسان و بهره برداران، احصای مشکلات دانشی و ارایه توصیه‌های فنی با تاکید بر بیماری لکه سفید میگو بوده است.

علی اصغر پالوج نماینده موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: این کاروان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و پرورش دهندگان میگو است که در قالب آن استان‎های فعال در پرورش میگو به صورت همزمان در ارتباط با مسئولان اجرایی موانع و مشکلات خود را بررسی می‌کنند.

 فتح الله ابوعلی، مدیرکل شیلات خوزستان در رابطه با روند رو به رشد تولید و پرورش میگو در استان و توسعه طرح‌های نرسری در سال جاری مطالبی بیان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.