تشدید نگرانی‌ها از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان

استاندار گیلان با اشاره به افزایش میزان بستری شدگان مبتلا به کرونا در این استان، بر لزوم پرهیز از عادی انگاری تأکید کرد.

اسدالله عباسی عصر امروز (یکشنبه ۲ مرداد ماه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان با تبریک روز مباهله پیامبر اسلام (ص) و تقدیر از تلاش‌های صادقانه کادر درمان و نیرو‌های جهادی در مقابله با این ویروس منحوس گفت: کادر درمان نمونه بارز جهادگری‌های دفاع مقدس را در این دوران به نمایش گذاشتند.

او با اشاره به افزایش میزان بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بر لزوم پرهیز از عادی انگاری و ضرورت ترزیق دُز سوم و چهارم واکسن با اطلاع رسانی مناسب توسط مسئولان امر و رسانه‌ها تأکید کرد.

استاندار گیلان افزود: تداوم استفاده از ماسک و رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی، مدنظر همگان باشد تا شاهد روز‌های سخت کرونایی نباشیم و به خوبی بتوانیم این سویه جدید را با پیگشیری مدیریت کنیم.

آقای عباسی با اشاره به نگرانی‌های ایجاد شده در خصوص وضعیت قرمز کرونایی در برخی شهرستان‌های گیلان گفت: ۲ شهرستان رودبار و لاهیجان قرمز هستند و برخی شهرستان‌ها در آستانه پیوستن به این وضعیت قرار دارند که باید در این خصوص توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

او با تأکید بر اینکه فرمانداران مسئولیت سنگینی در شهرستان‌ها برعهده دارند، گفت: فرمانداران بر اساس اختیاراتی که دارند باید با جدیت نسبت به مسئله کرونا وارد عمل شوند.

استاندار با انتقاد از برگزاری مراسم به صورت عادی و در فضای بسته گفت: در چنین شرایطی باید توجه به دستورالعمل‌ها و موازین بهداشتی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گفته آقای عباسی، تداوم استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی در تمامی فضا‌های سربسته و برگزاری مراسم ماه محرم و همچنین روند بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز ضروری است.

او همچنین گفت: مسئولان شرایط را برای تسهیل فرآیند واکسیناسیون کرونا فراهم کنند و مردم نیز کمال همراهی و تعامل را داشته باشند.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان‌های گیلان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، تعدادی از اعضای ستاد مدیریت کرونا گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار