نماینده ولی فقیه در کردستان مطرح کرد؛

اهمیت کار ائمه جماعت در مراکز آموزش عالی

پورذهبی گفت: از آنجا که امامان جماعت با دانشجویان ارتباط دارند باید خود را به علم روز مجهز کرده و با مطالب و داشته‌های نو نسبت به جذب دانشجویان اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در نشست با ائمه جماعت دانشگاه‌های کردستان گفت: کار امامان جمعه و جماعت، کار پر برکت و مملو از معنویت است.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی گغت: سه خصوصیت مهم باید در نماز دیده شود که یکی بجا آوردن نماز در اول وقت است و به تاخیر انداختن نماز از مصادیق سبک شمردن نماز بوده و مورد نکوهش شدید قرار گرفته است.

او اقامه نماز به جماعت و حضور قلب را از دیگر خصوصیات آن برشمرد و گفت: نماز جماعت یکی از با فضیلت‌ترین عبادات شمرده شده است و هرچقدر نماز با حضور قلب بیشتری خوانده شود نماز از کیفیت بیشتری برخوردار بوده و توفیق عمل صالح فزونی می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اقامه نماز در دانشگاه را بستری مناسب برای ترویج بیشتر نماز در جامعه دانست و به اهمیت کار ائمه جماعت در مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: از آنجا که امامان جماعت با قشر دانشجو مراوده و ارتباط دارند باید خود را به علم روز مجهز کرده و با مطالب و داشته‌های نو نسبت به جذب دانشجویان اقدام کنید و ضمن برقراری ارتباط دو سویه، تنها به اقامه نماز اکتفا نشود.

او می گوید: متدین بودن جوانان را از روی ظاهر و پوشش نمی‌توان تشخیص داد و دانشگاهیان و دانشجویان افرادی متدین، باایمان و دیندار هستند و نباید نگاهی غیر از این به آن‌ها داشت.

 سعه صدر بالا و پرهیز از طولانی کردن مطالب و نیز ارائه مطالب جذاب و به روز از دیگر توصیه‌هایی بود که نماینده ولی فقیه در کردستان به ائمه جماعت دانشگاه‌ها داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.