برگزاری نشست تاشکند درباره افغانستان آغاز شد + فیلم

از اهداف نشست تاشکند در باره افغانستان ایجاد یک حکومت فراگیر و همه‌شمول در افغانستان است.

نشست تاشکند در باره افغانستان در ازبکستان با حضور نمایندگان بیش از بیست کشور و نهاد جهانی با بررسی درباره ایجاد یک حکومت فراگیر و همه‌شمول در افغانستان، دسترسی دختران و زنان به آموزش و کار و افزایش کمک‌های بشری جهان به مردم افغانستان آغاز شده است.

میراسرار فرغانی، خبرنگار ازبکستانی، گفت: «هدف این نشست هماهنگی میان کشورهای جهان با طالبان است تا زمینه را برای رشد بازرگانی و موارد اقتصادی و تقویت کمک‌های جهانی به افغانستان فراهم کند.»

شماری از سیاست گران افغانستان و مقام‌های حکومت پیشین این کشور نیز با انتقاد از میزبانی ازبکستان از این نشست می‌گویند که جهان در تلاش زمینه سازی برای به رسمیت شناختن طالبان است.

در این میان طالبان حضور هیأت افغانستان را در نشست جهانی تاشکند نمونه‌ای از تعامل جهان با طالبان می‌داند.

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان، گفت: «تعامل ما با کشورهای جهان خوب است و یکی از نمونه ها نشست جهانی تاشکند در باره افغانستان است که نشان می دهد افغانستان در زمینه تعامل مشکل ندارد.»

در همین حال، وزارت خارجه ازبکستان گفته است که این نشست در ادامه دو نشست دیگر است که در چهار سال گذشته در باره صلح و پایان جنگ در افغانستان برگزار شده بودند.

علاوه براین نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان بار دیگر بر ایجاد یک حکومت فراگیر و همه‌شمول در افغانستان تأکید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار