ولیعهد سعودی راهی اروپا شد

محمد بن سلمان برای نخستین بار از زمان قتل خاشقجی، به اروپا سفر کرد.

وزارت خارجه عربستان در صفحه رسمی خود در توییتر اعلام کرد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی امروز عربستان را به مقصد یونان و فرانسه ترک کرد.

طبق اعلام دیوان پادشاهی سعودی، این سفر در پاسخ به دعوت‌های صورت گرفته از ولیعهد سعودی از سوی این کشور‌ها انجام می‌شود؛ به طوری که قرار است ولیعهد سعودی در طول این سفر با سران فرانسه و یونان برای بررسی روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف دیدار کرده و در خصوص مسائل مورد اهمیت طرفین گفتگو کند.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد این سفر، نخستین سفر در نوع خود برای شاهزاده محمد بن سلمان به اروپا از زمان قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول در تاریخ اکتبر ۲۰۱۸ محسوب می‌شود.

همچنین این سفر کمتر از دو هفته از سفر جو بایدن، رئیس جمهور امریکا به شهر جده عربستان برای حضور در نشست سران کشور‌های عربی و نیز دیدار خصوصی با محمد بن سلمان محسوب می‌شود.

این اقدام سبب شد بایدن از تعهدی که در زمان کمپین انتخاباتی خود داده بود تا عربستان را به دلیل مسأله خاشقجی و نیز اختلافات گسترده در زمینه حقوق بشر به کشوری منزوی بدل کند، عقب نشینی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
این همه کشت و کشتار میشه تو دنیای اسلام و به نام دین و همشون خودشون و به حق میدونن در حالی که همش برای ماندن در قدرت هستش و اسم اسلام شده ابزار الان فقط مقام سعودی شده سوژه
Lithuania
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
حقوق بشر مهم نیست. زور مهمه.
اینو توی ایران هم میبینیم.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۴:۰۱ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
سفر آخرت باشد ان شا الله. یک حلال زاده با یک گلوله مخش را داغان کند ان شا الله.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۰۷ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
این گاو شیرده را مى خواهند بررسی کنند تا کی مى تواند شیرشان را تهیه کند وگرنه این کشورها یی که خودشان عامل جنایت هستند چیز بیشتری از آنها به منافع دنیا نباید توقعی داشت، دنیا ی غرب از آمریکا و اروپا جز جنایت و فساد اخلاقی چیز دیگری وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
مرگ بر یزید زمان
Iran (Islamic Republic of)
ی
۲۲:۴۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
به ما چه
آخرین اخبار