قابلیت بالای بندر امیرآباد در پهلودهی شناور‌ها

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: بندر امیرآباد قابلیت پهلودهی شناور‌های فعال در دریای خزر با هر عمقی را دارا است.

محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد نشست کمیته لایروبی بنادر شمالی با بیان اینکه بندر امیرآباد در حال حاضر، قابلیت پهلودهی شناور‌های فعال در دریای خزر با هر عمقی را دارا است، گفت: توسعه امور دریایی متناسب با روند فزاینده عملیات بندری در بندر امیرآباد مورد تأکید کرد.

او افزود: این بندر هم اکنون کشتی‌های متردد با بالاترین درافت در دریای خزر را پذیرا می‌باشد و امیدواریم با توجه به سینوسی بودن روند تغییرات تراز آب دریای خزر و با بهره گیری از تجهیزات مدرن لایروبی و علائم کمک ناوبری، عمق مناسبی را در بنادر شمالی کشور در سال‌های آینده شاهد باشیم.

اصل سعیدی پور به روند روبه رشد فعالیت‌ها، حجم فزآینده عملیات بندری و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای در بنادر شمال به ویژه در بندرامیراباد اشاره و بر توسعه دریایی با توجه به پیش بینی افزایش مراودات تجاری با کشور‌های روسیه، قزاقستان و بلاروس تأکید کرد.

او همکاری تنگاتنگ بنادر با شرکت‌های اپراتور تجهیزات لایروبی را امری ضروری دانست و بهره برداری بهینه از تجهیزات دریایی را در اولویت کار‌ها عنوان کرد.

سعیدی پور گفت: یکی از مسائل مربوط به تأمین ایمنی آبراه‌های بنادر شمالی تکمیل تجهیزات دریایی و افزایش بهره وری تجهیزات است و اقدامات موثر سازمان بنادر در تسهیل فرآیند‌ها و تکمیل تجهیزات از نیازمندی‌های پروژه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.