ملی‌پوش تیم هندبال ذوب‌آهن:

انحلال هندبال ذوب‌آهن اعتبار این باشگاه را هم نابود می‌کند

سلمان بربط گفت: در ذوب‌آهن کسی دلش به‌حال تیم هندبال نسوخته است؛ اما مدیران با تصمیم انحلال این تیم، شناسنامه و اعتبار باشگاه ذوب‌آهن را لکه‌دار می‌کنند.

در ماه‌های اخیر صحبت‌های زیادی مبنی بر انحلال برخی از تیم‌های مجموعه ذوب‌آهن مطرح می‌شد و هر بار ضد و نقیض‌هایی درخصوص آن وجود داشت. اکنون از درون باشگاه ذوب‌آهن خبر می‌رسد این تصمیم تایید شده و اجرایی خواهد شد؛ یکی از رشته‌های در آستانه انحلال، تیم هندبال ذوب‌آهن است که پس از کسب عنوان سومی لیگ شاید سال آینده در خاطره‌ها پیوسته باشد.

سلمان بربط، ملی‌پوش باتجربه فصل گذشته تیم هندبال ذوب‌آهن درخصوص این تصمیم از جانب هیئت‌مدیره باشگاه گفت: در ذوب‌آهن تکلیف مدیران این باشگاه با خودشان مشخص نیست. ورزش اصفهان را به چند تکه تبدیل کرده‌اند و عمده بخش رشته‌ها را سپاهان در اختیار گرفته است. مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفته هندبال را نمی‌خواهیم، چون سپاهان دو تیم دارد. اگر این‌طور است سپاهان نیز مدیرعامل دارد پس دیگر نیازی به اینکه ذوب‌آهن مدیرعامل داشته باشد نیست.

او در ادامه با گلایه از تصمیم انحلال تیم هندبال ذوب‌آهن افزود: مدیران ذوب‌آهن، تیمی را منحل می‌کنند که اگر سال گذشته چند مصدوم نمی‌داد به‌جای رتبه سوم قهرمانی لیگ را به‌دست می‌آورد. اصفهان بازیکنان بومی خوبی در هندبال دارد؛ آقایانی که در صدر نشسته‌اند تصمیم‌گیری‌هایی می‌کنند که اصلا ورزشی نیست. به آینده چندین جوان اهمیتی نمی‌دهند درصورتی‌که این رشته‌ها برای خودشان سودآوری دارد. اگر ۱۰ میلیارد خرج می‌کنند، سود‌هایی نیز برایشان دارد و مالیات هم نمی‌دهند. اگر این تیم مقام نیاورده بود شاید می‌شد درموردش بحث کرد هرچند در صورت به مقام نرسیدن هم این تصمیم درست نیست. قرار گرفتن در رتبه‌های چهارم تا دهم یکسان است، اما سال گذشته سوم ایران شدیم و حتی ممکن است سهمیه آسیایی به ما برسد.

ملی‌پوش تیم هندبال ذوب‌آهن ادامه داد: ذوب‌آهن باشگاه بزرگی است، چه طرز فکری در این مجموعه وجود دارد؟ کسانی‌که به مدیران باشگاه مشاوره می‌دهند و در راس امور قرار دارند، نسبت به ورزش کوتاه‌بین هستند.

بربط با تاکید بر این مسئله که ذوب‌آهن توسط مدیران غیرورزشی اداره می‌شود، از غیرحرفه‌ای بودن باشگاه ذوب‌آهن گفت و ادامه داد: ما در ذوب‌آهن حتی از نظر مالی نیز به‌هیچ عنوان امنیت نداشتیم؛ ذوب‌آهن دیگر مانند گذشته یک باشگاه حرفه‌ای نیست و توسط مدیران غیرورزشی اداره می‌شود. قرار بود وضعیت بهتر شود، اما چه‌شد که به این نتیجه رسیدند تیم هندبال را منحل کنند؟ اگر برای باشگاه ذوب‌آهن پسوند حرفه‌ای استفاده شود عجیب است! هزینه غذایی که به فوتبالیست‌های ذوب‌آهن می‌دادند از قرارداد کل بچه‌های هندبالیست بیشتر است! با قرارداد دو بازیکن تیم فوتبال ذوب‌آهن می‌توان هزینه تیم هندبال را تامین کرد.

او با اشاره به اینکه مسائلی پشت‌پرده رخ می‌دهد که منجر به گرفتن این تصمیم شده بیان کرد: فقط باید در فوتبال فعالیت کنند؟ سایر رشته‌هایی که برای این باشگاه مقام‌آوری کرده‌اند پس چه می‌شود! کسی دلش برای هندبال نسوخته است. واقعا داستان دست‌های پشت‌پرده چیست و چه پول‌هایی این وسط جابه‌جا می‌شود که سبب شده چنین تصمیماتی در باشگاه اتخاذ کنند؟

هندبالیست سبزپوشان اصفهانی در پایان با تاکید بر اینکه انحلال تیم هندبال ذوب‌آهن اعتبار این باشگاه را لکه‌دار می‌کند گفت: مدیران ذوب‌آهن می‌خواهند تیمی را نابود کنند که به‌وسیله آن اعتبار کسب کردند و با این تصمیم شناسنامه خودشان را لکه‌دار می‌کنند. مشاوران ورزشی برای باشگاه تصمیم نمی‌گیرند؛ بلکه مشاوران اقتصادی هستند که در جریان مسائل ورزشی نیستند.
قراردادم یک‌ساله بود و امسال با ذوب‌آهن به اتمام رسید، هنوز باتوجه به تمامی این شرایط تکلیفم مشخص نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.