پلیس در برگزاری عزاداری محرم در کنار مردم است

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه پلیس در برگزاری عزاداری محرم در کنار مردم است گفت : لازم است هیات‌های عزاداری نیز شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

محمدرضا یاری معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) گفت : برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در دو سال گذشته به لحاظ شیوع بیماری کرونا متفاوت از سال‌های قبل برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان افزود: عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) سال گذشته بنا بر مقدورات، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان به شکل محدودتری برگزار کردند و انتظار می‌رود امسال هم هیات‌های عزاداری مراسم محرم را با رعایت شیوه‌های کامل بهداشتی مانند استفاده از ماسک برگزار کنند.

 یاری گفت: پلیس هم در بخش‌های مختلف انتظامی و راهور در کنار مردم و عزاداران حسینی (ع) خواهد بود تا هم امنیت آن‌ها و هم نظم و انضباط برگزاری مراسم عزاداری را حفظ کنند.

وی افزود: به منظور حفظ قداست فرهنگ عاشورا و عزاداری ماه محرم، برخی ممنوعیت‌ها را پلیس اعمال می‌کند که یکی از آن‌ها حضور بانوان زنجیر زن در هیات‌های مذهبی و گل مالی کردن خودروهاست.

این مقام انتظامی از هیات‌های عزادار خواست تا حال همسایگان را هنگام برپایی مراسم عزاداری را رعایت کنند و از پخش صدای مداحان در معابر عمومی در ساعات پایانی شب (بویژه ساعت ۲۴ به بعد) خودداری کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.