فرماندار جاسک:

بازگشایی محورهای روستایی جاسک ادامه دارد

به دلیل طغیان رودخانه‌های سدیچ، گابریک و جگین تعداد ۲۲ روستا راه ارتباطی آن‌ها مسدود بود که کار بازگشایی محورهای روستایی شروع و همچنان ادامه دارد.

بر اثر فعالیت سامانه بارشی اخیر مسیر ۴۰ روستای استان هرمزگان مسدود شده بود که راه دسترسی ۲۳ روستا بازگشایی و اصلاح شده است.

عوامل فنی راهداری هرمزگان برای بازگشایی مسیر ۱۷ روستای دیگر هرمزگان نیز در حال تلاش هستند و همچنین برای محور بندرخمیر-بندرلنگه نیز مسیر جایگزین در نظر گرفته شده است.

علی مهرانی گفت:در بارندگی‌های اخیر همچنین قسمتی از چهار واحد منزل مسکونی در روستای سورگلم بخش مرکزی این شهرستان تخریب شده است.

او گفت: بلافاصله‌ نیروهای امداد رسان برای کمک رسانی به اهالی این روستا حضور پیدا کردند و کاراهای امدادی اولیه انجام شده و بنا داریم از طریق منابع بانکی تسهیلات مورد نیاز را برای بازسازی منازل آنان در اختیارشان قرار بدهیم.

فرماندار جاسک گفت:بین پنج تا ۵۰ میلی متر به صورت پراکنده در شهرستان جاسک بارندگی داشتیم و بیشترین بارش مربوط به مناطق کوهستانی بوده است که خوشبختانه خسارات جانی نداشتیم.

بر اساس گزارش هواشناسی هرمزگان، با توجه به بارش سنگین سامانه مونسونی و احتمال وقوع سیلاب در استان هرمزگان سطح هشدار جوی در این استان از نارنجی که روز شنبه (اول مرداد ۱۴۰۱) صادر شده بود به قرمز تغییر یافت.

این هشدار تا اوایل هفته آینده صادر شده که در این روزها بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تگرگ، تندباد شدید همراه با گرد و خاک در ارتفاعات و سراسر هرمزگان پیش‌بینی شده است.

اثر این مخاطره تشدید بارش باران و وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی، خسارت ناشی از وزش تندباد، آبگرفتگی گسترده معابر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، شکستن درختان و تخریب سازه‌های سُست، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده‌ها و وارد آمدن خسارت به بخش کشاورزی است.

در این هشدار هواشناسی - سطح قرمز بر آمادگی کامل نهادهای امدادرسان و خدماتی برای مقابله با خسارات احتمالی سیلاب، پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها و بازگشایی دهانه پل‌ها توصیه و تاکید شده است.

همچنین از مردم خواسته شده از رفت و آمد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع، سفر و رفت و آمد در جاده ها، پارک خودروها در کنار درختان فرسوده خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار