کولیوند مطرح کرد؛

۱۱۱ شهرستان و ۳۱۰ روستا؛ تحت تاثیر سیل اخیر

رییس جمعیت هلال احمر گفت: در فیروزکوه و دماوند هنوز خدمات امداد و نجات ادامه دارد. ح

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: حدود ۲۰ استان کشور متاثر از سیل یا سیلاب در یکی دو روز گذشته بودند که ۱۱۱ شهرستان و ۳۱۰ روستا تحت تاثیر سیل قرار گرفت .

او گفت: ۲۹ محور مواصلاتی داشتیم که جمعا ۳۶۵ نقطه از کشور متاثر از سیل و سیلاب قرار گرفت. در کل کشور جمعاً تا به امروز حدود ۵۳ نفر در چند روز گذشته به علت سیل جان خودشان را از دست دادند و ۱۶ نفر هنوز در کل کشور مفقودی داریم. علیرغم اینکه هشدارها داده شده بود متاسفانه این اتفاق در استانهای مختلف افتاد. بیشترین  آسیب مربوط به تهران بود یعنی  امامزاده داوود، فیروز کوه، دماوند، منطقه زرین دشت ، مرزداران و روستای آتشفشان تحت تاثیر قرار گرفتند که بیشترین آسیب را دیدند.

کولیوند ادامه داد: در امامزاده داوود تقریباً عملیات جستجو و نجات لحظات آخر را سپری می‌کند اما در فیروزکوه و دماوند هنوز خدمات امداد و نجات ادامه دارد. حدود سه هزار نفر را به عنوان امدادگر اصلی  داریم . این افراد کسانی هستند که به صورت حرفه‌ای در امر جستجو و نجات سیل کار می کنند و  در کل کشور در حال فعالیت هستند .

رییس جمعیت هلال احمر افزود: اولین کاری که انجام می‌دهیم  جستجو و نجات افرادی است که زنده هستند. دیروز مرد ۴۰ ساله ای را در امامزاده داوود بعد از ۱۶، ۱۷ ساعت آن هم در رودخانه های دست پایینی زنده پیدا کردیم و تحویل عوامل امدادی شد . افراد زیادی را از محل های ناامن به مناطق امن منتقل کردیم. در خیلی جاها اسکان اضطراری را انجام دادیم.

وی ادامه داد:  توزیع اقلام غذایی و اقلام زیستی انجام شد و در فیروزکوه و دماوند به علت پیچیدگی های خاص و عدم دسترسی راه های مواصلاتی به دلیل ریزش کوه دسترسی بسیار سخت  و شدت حادثه بسیار زیاد بود.

کولیوند گفت: دیروز استاندار هماهنگ کردند که از طریق ریل از مسیر شاهرود توانستیم اقلام زیستی و تغذیه و تعداد زیادی امدادگران و نجاتگران را  شبانه وارد منطقه کنیم . دو بیمار بسیار مصدوم داشتیم که آسیب دیدگی شدید داشتند و دسترسی برای انتقال آنها وجود نداشت. در ۱۰۰ متری منزل آنها بالگرد ایستاد و توانستیم با یک عمل بسیار ویژه آنها را به مراکز درمانی منتقل کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر افزود:  در تمام استان ها آمادگی ما کامل است. از زمانی که هشدار ها و اخطار ها اعلام شد، ما  آمادگی هایمان را کامل کردیم و اقلام هایمان را در محله‌ای که مناسب بود جمع‌آوری کردیم تا بتوانیم پاسخگو باشیم، حتی برای پیشگیری نیز اقداماتی را از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی انجام دادیم تا برای پیشگیری هشدار داده باشیم .

او ادامه داد: در حین عملیات جایی که بیشترین کار را انجام می‌دهیم فیروزکوه و دماوند است که به صورت جهادی کار دنبال می‌شود و همه گروه ها مشغول به کار هستند.  عزیزان سپاه ،گروه های جهادی به خوبی کمک کردند و تقسیم بندی کارها به صورت دقیق انجام شد. ادوات و امکانات خوبی ارسال شده است اما پیچیدگی و سختی کار باعث می‌شود تا عملیات جستجو و نجات طول بکشد،  حتی باز کردن راه ها ممکن است به دلیل صعب‌العبور بودن طول بکشید، در برخی نقاط بارش باران ادامه داشت و امروز هم بعد از ظهر هواشناسی اخطار های مفصلی را اعلام کرد که برای ۱۸ استان اخطار اعلام شد.

کولیوند خاطرنشان کرد: برای شیراز باید آماده تر باشیم  تا بتوانیم بیشتر خدمت رسانی کنیم، عدم رعایت سبب ایجاد  تلفات شده است. هم وطنان عزیز باید  بیشتر مراعات و مراقبت کنند و  پیشگیری  را در پیش بگیرند تا خسارت‌ها به حداقل برسد.

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار