تخریب ۱۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۱۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان در شهرستان‌های قزوین، آبیک و البرز تخریب و قلع و قمع شد.

مهدی رحمان دوست مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۱۸ بنای غیرمجاز  قلع و قمع‌ شده در اراضی کشاورزی استان قزوین در راستای اجرای تبصره ۱ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی و یا آرای قطعیت یافته محاکم قضایی اجرایی شد.

وی اظهار داشت: سه مورد از این قلع و قمع‌ها در شهرستان قزوین، هفت مورد در شهرستان آبیک و هشت مورد نیز در شهرستان البرز انجام شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بنا‌های غیرمجاز احداث شده در این اراضی کشاورزی با حضور نمایندگان دادستانی، امور اراضی و ماموران انتظامی قلع و قمع و تخریب شدند و زمین‌های مربوطه به وضع سابق بازگشت.

این مسوول یادآور شد: بنا‌های احداث شده به شکل غیرمجاز که تخریب و قلع و قمع شدند شامل دیوارکشی، فنس کشی و محوطه سازی و اتاقک بودند.

رحمان دوست افزود: بنا‌های ساخته شده غیرمجاز اگر در حین ساخت مشاهده شوند براساس قانون حفظ کاربری اراضی باغی و زراعی می‌توان نسبت به قلع و قمع آن‌ها اقدام کرد و همچنین بنا‌های ساخته شده نیز برای قلع و قمع به محاکم قضایی معرفی می‌شوند تا با طی مسیر قضایی آزادسازی آن‌ها انجام شود.

وی از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی به عنوان یکی از تهدیدات جدی بخش کشاورزی نام برد و گفت: ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی ضمن آنکه به زمین‌های کشاورزی و امنیت غذایی جامعه آسیب وارد می‌کند باعث اتلاف منابع کشور می‌شود.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار